4x tips voor last-minute boekingen in de kerstvakantie

11 december 2020

De kerstvakantie komt er weer aan! En dat betekent naast het opzetten van de kerstboom op kantoor en het schrijven van kerstkaartjes voor het personeel ook nog iets anders: het genereren van last-minute boekingen deze kerst! Nu is de vraag, hoe zorg je ervoor dat je toch nog die extra boekingen binnenkrijgt? Hierbij 5 tips die jouw boekingen bliksemsnel zullen doen stijgen!

1. Magie in je nieuwsbrief

We kennen hem allemaal, de nieuwsbrief. Maar wist je dat de nieuwsbrief waardevol is voor meer aspecten dan je denkt? Zo kan de nieuwsbrief je directe boekingen meteen boosten! Belangrijk is dat de last-minute deals en aanbiedingen meteen in het oog springen. Percentages en prijzen kunnen niet goed genoeg aanwezig zijn. Laat deze dan zeker niet weg uit het onderwerp van de mail en maak ze bijvoorbeeld cursief of vetgedrukt. Zorg bovendien voor genoeg klikbare elementen en een korte weg om te boeken. Wedden dat jouw boekingen de lucht in springen?

Foto van Markus Spiske via Unsplash

2. Kerstsferen op de socials

Wat is nu een betere manier om die fijne kerstgedachten over te brengen dan via foto of video? Sociale media zoals Instagram of Facebook lenen zich daar perfect voor! Breng bij volgers het wonderlijke kerstgevoel naar boven die ze niet kunnen missen. Een combinatie van een pakkende tekst, waarin de last-minute kerstaanbiedingen meteen naar voren komen en een foto of video van een heerlijke accommodatie in winterwonderland verricht de gewenste resultaten. Zorg er opnieuw voor dat volgers direct last-minute kunnen boeken. Begrijp wat het werkelijke kerstgevoel voor jouw doelgroep betekent en genereer die boekingen!

Foto van Jakob Owens via Unsplash

3. Exclusiviteit op de website

Het grootste aantal boekingen ontvangen jullie via de website, niet waar? Waarom dan niet investeren in een aparte kerstvakantiepagina? Door een aparte pagina op jullie website aan te maken, weet de bezoeker bliksemsnel waar hij of zij de beste last-minutes voor de kerstvakantie kan vinden. Deze kan aantrekkelijk gemaakt worden door speciale kerstfoto’s toe te voegen aan de pagina. Foto’s van een kerstdiner met de familie in een accommodatie of activiteiten in de sneeuw kunnen verlangen opwekken bij bezoekers. En als dan ook nog eens de aanbiedingen groot in beeld staan, dan kunnen bezoekers een boeking zeker niet weerstaan!

Foto van Claudio Schwarz via Unsplash

4. Unieke kerstarrangementen

Wie geniet er nu niet van een georganiseerd kerstdiner, een opgezette kerstboom of een extra kerstcadeautje? Bezoekers houden van GRATIS, dat is natuurlijk allang bekend. Toch is dit goed te combineren met een leuk kerstarrangement in vele soorten en maten. Zo kunnen jullie extra inkomsten verdienen op de boekingen en kan zo’n uniek kerstarrangement een bezoeker triggeren tot net die extra boeking. Op deze manier hebben jullie ook weer meer content om te promoten via al jullie kanalen!

Foto van Ben White via Unsplash

Van welke tip gaan jullie gebruik maken om er een onvergetelijke kerst van te maken? Laat het ons weten via info@blogs4travel.nl!

Meld je vandaag nog aan bij Blogs4Travel!