5 redenen waarom een blog meerwaarde kan bieden

8 mei 2020

Je hoort het steeds vaker voorbij komen: bloggen. Hier bij Blogs4Travel doen wij de hele dag niks anders dan bloggen en schrijven. Naast dat het natuurlijk onwijs leuk is om te schrijven, is het ook nog eens van toegevoegde waarde voor je online marketing. Maar hoe draagt het bloggen hier nou direct aan bij? Lees snel verder, want in dit artikel geven we je 5 redenen waarom een blog meerwaarde kan bieden.

Foto van Free-Photos via Pixabay

1. Het helpt bij de SEO

Een belangrijk voordeel van bloggen is dat het helpt om met jouw website gevonden te worden. Dat zit als volgt. Iedere keer dat je een blog online plaatst, wordt dit meegenomen door zoekmachines zoals Google. Die bepaalt ook of jouw content nuttig is. Indien je rekening houdt met zaken zoals een focustrefwoord, interne links en afbeeldingen met een relevante beschrijving, zal Google jouw website en content als nuttig markeren voor zoekers. Hierdoor wordt jouw site hoger in de zoekresultaten weergeven, wat leidt tot een betere SEO score.

2. Het biedt ondersteuning bij het onderhouden van klantrelaties

Wil jij een goede relatie onderhouden met je klanten, dan zal je ze producten of diensten moeten bieden die nuttig zijn en een bepaald probleem oplossen. Met een blog is dat in dit geval het bieden van informatie voor bepaalde problemen of het oplossen van vragen. Is jouw blog relevant, dan komt dit ten goede aan de relatie met je klanten.

3. Meer terugkerende bezoekers

Zoals ik net al aangaf bij SEO zijn er een aantal aspecten die zoekmachines meenemen om te bepalen of je website hoger in de zoekresultaten wordt weergeven. Ook de hoeveelheid verkeer valt onder een van deze aspecten die worden meegenomen door Google en andere zoekmachines. Indien jij dus regelmatig nuttige content deelt, is de kans groter dat je meer terugkerende bezoekers mag ontvangen op jouw website. Op deze manier blijft het voor hen interessant om een bezoek te brengen aan de site.

Foto vanGlenn Carstens-Peters via Unsplash

4. Sharing is caring

Indien jij ervoor kiest om op zekere momenten relevante informatie te delen met jouw sitebezoekers, wek je bij hen vertrouwen op. Met andere woorden, je laat zien dat je om je klanten geeft dankzij de tips, informatie en andere oplossingen die je biedt. Dit kan er op termijn voor zorgen dat je concurrentievoordeel behaalt.

5. Een blog laat de persoonlijke kant achter een bedrijf zien

Mensen willen persoonlijk contact, oftewel: ze willen weten met wie ze “praten”. Doordat je informatie deelt en op een toegankelijke manier toont wat er aan de hand is binnen je branche en/of bedrijf, krijgt je bedrijf een transparant en menselijk gezicht.

Foto van Chris Liverani via Unsplash

Dit waren mijn 5 redenen waarom een blog meerwaarde kan bieden. Welke tip vind jij het nuttigst?

Meld je vandaag nog aan bij Blogs4Travel!