5 redenen waarom je branded content zou moeten inzetten

5 januari 2018

Elke dag worden we overspoeld met advertenties en andere reclames. Waarschijnlijk ben je het grootste deel van deze boodschappen aan het einde van de dag alweer vergeten omdat ze niet opvallen. Maar je kunt ook reclame maken die wel uniek is en blijft hangen. Een effectief middel is branded content. Dit is een vorm van marketing waarbij een merk is versmolten met de content. Denk bijvoorbeeld aan een mooie video over reizen, zonder dat er specifiek producten of diensten worden aangeprijsd. Of aan een editorial die op een subtiele manier reclame maakt voor je bedrijf en die de lezer interesseert met een verhaal.

Maar waarom zou je hieraan beginnen? Hieronder volgen 5 redenen waarom je branded content zou moeten inzetten.

1. Het is content die mensen daadwerkelijk willen zien

Stel je voor dat je een video hebt gemaakt om je merk meer in kaart te brengen. Ziet je doelgroep dit filmpje niet als reclame, maar alleen als origineel en vermakelijk? Dan heb je branded content op een goede manier ingezet. Het filmpje wordt dan bekeken omdat het uniek is. Dat het onderscheidend moet zijn, is een voorwaarde voor goede branded content. Alleen dan willen mensen de moeite nemen om je filmpje te bekijken, te liken en te delen. Zo heb je zelfs de kans dat het viral gaat.

2.  Het is visueel

Elke minuut wordt er wel 400 uur aan content op YouTube geplaatst. De reden is dat video’s en andere visuele vormen van content ongekend populair zijn. Misschien een beetje cliché maar wel waar: een beeld zegt meer dan duizend woorden. Visuele content blijft beter hangen dan tekst en het speelt direct in op de emoties van je doelgroep.

3. Het is erg effectief op social media

Branded content is perfect om te plaatsen op social media, aangezien content op social media de grootste kans heeft om viral te gaan. Omdat mensen veel delen op social media kan content razendsnel worden verspreid. Dit vergroot de bekendheid van zowel je merk als je producten en diensten.

4. Het vertelt een verhaal

Branded content is een soort storytelling en dit is een zeer effectief middel om een boodschap uit te dragen. Met branded content wordt namelijk meer een verhaal verteld dan dat het merk wordt geadverteerd. Daarbij is het belangrijk dat de content een duidelijk begin, middenstuk en eind bevat. Wil je de kijker nog meer interesseren? Geef dan niet meteen alle informatie, maar zorg er voor dat de kijker meer wil.

5. Het is subtiel

Met effectieve branded content geef je niet meteen weg dat het om je merk gaat, maar verpak je de boodschap op een subtiele en originele manier. Waar consumenten bij andere reclame vaak de neiging hebben om bewust niet te kijken, wekt branded content juist de interesse omdat het verkoopaspect er niet zo dik bovenop ligt.

Meer weten over branded content of hulp nodig bij het opstarten of verspreiden van branded content binnen de reiswereld? Neem dan contact met ons op via info@blogs4travel.nl. 

Meld je vandaag nog aan bij Blogs4Travel!