Een landingspagina creëren die aanslaat? Zo doe je het!

19 juli 2019

Een landingspagina is een pagina op je website waar een bezoeker op beland nadat hij of zij op een uitgaande link heeft geklikt. Een voorbeeld? Een bezoeker zoekt in Google op “goedkope vakantie Sardinië” en komt via deze weg op jouw website terecht. Je begrijpt dat een landingspagina daarom een zeer belangrijke pagina is op je website. Op deze manier vergroot je je bereik en verhoog je (hopelijk) je conversie. In dit blog delen wij daarom enkele tips die je helpen om een landingspagina te creëren die aanslaat.

Landingspagina creëren

Een pakkende titel

Een titel is een van de eerste dingen die een websitebezoeker leest. Zelf doe je dit waarschijnlijk ook. Sterker nog, aan de hand van de titel bepaal je of je verder scrolt en leest of dat je besluit weg te klikken. Een pakkende titel is daarom erg belangrijk. Het motto “kort maar krachtig” is hierop van toepassing. Houd het kort om ervoor te zorgen dat websitebezoekers je titel lezen, maar zorg er toch voor dat je direct hun aandacht trekt.

De basis: keywoorden

De inhoud van je landingspagina is belangrijk, maar in eerste instantie wil je er natuurlijk voor zorgen dat potentiële klanten ook op je landingspagina terecht komen. Het gebruik van de juiste keywoorden is hierbij natuurlijk essentieel. Gebruik tools zoals Google Search Console en Google Trends en verwerk de keywoorden op een creatieve manier in je content. Het moet vooral boeiend zijn om te lezen, ook al is dit voor jou als organisatie niet het doel van een landingspagina.

Landingspagina creëren - Keywoorden

Keep it simple

De meeste bezoekers die via een landingspagina op je website belanden zullen voor de eerste keer in aanraking komen met jouw merk. Houd dit voortdurend in je achterhoofd. Zorg voor inspirerende content die vooral duidelijk is. Gebruik geen ellenlange teksten, maar breng het doel van je landingspagina kort en bondig naar voren. Oftewel, de informatie die je over wilt brengen moet makkelijk te verwerken zijn. Hoe je dat doet? Bijvoorbeeld door gebruik te maken van bulletpoints waarin je USP’s uitlicht.

Een duidelijke Call to action

Bedenk goed wat je wilt bereiken met een landingspagina en verbindt hier een call to action aan. Gaat het bijvoorbeeld om een vacature pagina? Denk dan aan een Call to action zoals “Solliciteer nu”. Andere doelen kunnen het inschrijven voor de nieuwsbrief of het kopen van een product zijn.

Gemak is key

Is het je gelukt om het doel van de landingspagina goed naar voren te brengen en heb je ook gedacht aan een duidelijke call to action? Dan is er nog één ding waar je rekening mee moet houden. Wanneer een websitebezoeker door een call to action ook echt de intentie heeft gekregen om actie te ondernemen, moet het voor hem of haar wel gemakkelijk zijn om deze actie daadwerkelijk te ondernemen. Anders raak je hen alsnog kwijt, en dat zou zonde zijn. Vraag bijvoorbeeld niet direct om heel veel contactgegevens, maar integreer een kort contactformulier in je website met maximaal drie à vier vragen. De rest van de informatie komt later, wanneer je daadwerkelijk in contact bent elkaar.

Landingspagina creëren - invulformulier

Wil jij landingspagina’s creëren voor op jouw website, maar besteed je dit toch liever uit? Wij helpen je graag! Neem vrijblijvend contact met ons op.

Meld je vandaag nog aan bij Blogs4Travel!