Je eigen website maken: project op de Inholland Rotterdam

28 juni 2019

Wat is er nu leuker dan tijdens je opleiding de link te maken met de praktijk? Dat kon tijdens het project dat wij begeleid hebben op de Inholland in Rotterdam. De opdracht? Een experience bedenken voor de Van Nelle Fabriek in Rotterdam en deze via een website presenteren aan de doelgroep. Een leuk project om te begeleiden waar zeker een aantal leuke resultaten zijn uitgekomen. Benieuwd hoe wij dit hebben opgezet en wat de eindresultaten van de studenten waren? Lees met ons mee.

Van Nelle Fabriek Project InHolland

Hoe bedenk je een goede experience?

Aan het begin van het project merkten we dat het ontwerpen van een goed concept nog een redelijk ver-van-je-bed-show was voor de studenten. Daarom zijn we in de eerste weken vooral bezig geweest om ze op weg te helpen en samen met ze te brainstormen hoe je rekening houdt met de belangen van verschillende partijen. Want welke doelgroep heb je mee te maken en waar wil je je experience op richten? Maar ook: wat zijn de wensen vanuit de Van Nelle Fabriek en hoe kun je deze verwerken in je experience?

Hoe maak je je eigen website?

Toen de studenten eenmaal een beetje een idee hadden hoe hun experience eruit zou komen te zien en ze een aantal colleges hadden gevolgd over contentmarketing, storytelling en het maken van een WordPress website, konden ze zelf aan de slag met hun eigen website. WordPress is gelukkig een eenvoudig systeem waarmee je gemakkelijk een eerste ontwerp kunt maken met behulp van een thema. Daarin waren de studenten volledig vrij om hun website in te richten en te ontwerpen. Belangrijk qua content was het aantrekkelijk formuleren voor online, het werken met beeld, video en social media en het direct duidelijk maken van je experience en waarom jouw experience aantrekkelijk is voor je doelgroep en voor de Van Nelle Fabriek.

De resultaten

Wat leuk was om te zien, was dat de studenten allemaal een compleet andere experience hadden bedacht en ook een compleet andere inrichting hadden gekozen voor hun website. Waar de een koos voor een strak en clean design met veel foto’s, koos de ander juist voor een uitgebreid menu voorzien van veel informatie. De studenten hadden allen in ieder geval goed nagedacht over hun logo en pay-off om er op deze manier voor te zorgen dat hun experience direct op de homepage duidelijk was. Onderstaand een voorbeeld van een van de resultaten.

Benieuwd of zo’n project ook interessant kan zijn voor jouw school of opleiding? Neem gerust contact met ons op via info@blogs4travel.nl. We helpen je graag!

Meld je vandaag nog aan bij Blogs4Travel!