Je product specification page goed inrichten? Zo doe je het!

5 juli 2019

Heb je een webshop? Dan zijn product specification pages een van de belangrijkste onderdelen van je website. Zo’n pagina met informatie over je product of dienst vormt namelijk een heel belangrijke schakel in de customer journey. Oftewel, je kunt websitebezoekers zo overtuigen om tot transactie over te gaan. Je product specification page goed inrichten is daarom erg belangrijk. Hoe je een goede product specification page inricht? Wij geven tips!

Zorg voor een ijzersterke inleiding

De inleiding is het eerste dat je bezoeker leest. Aan de hand van dit kleine stukje tekst bepaalt de bezoeker of hij of zij ook de overige content op je product specification page gaat lezen. Zorg er dus voor dat die inleiding een bezoeker triggert om ook echt verder te lezen. Hoe je dat doet? Door een beetje informatie prijs te geven, maar lang niet alles. De trick is om ervoor te zorgen dat je websitebezoeker vragen krijgt over jouw product of dienst, zodat hij of zij getriggerd is om door te lezen. Maak je inleiding daarnaast ook interessant. Dit kun je doen door je inleiding te beginnen met een vraag waarin je inspeelt op de wensen en behoefte van je bezoeker. Zo kun je behoefte creëren en voelt je websitebezoeker zich aangesproken. Hieronder een voorbeeld van een inleiding bij een product specification page op ons domein Glamping.nl.

product specification page goed inrichten - inleiding

Voeg USP’s toe

Unique Selling Points (USP’s) laten jouw websitebezoeker zien waarom jouw product of dienst uniek is. Het onderscheid je van de rest en juist daarom zijn USP’s een belangrijk gegeven om de aandacht te trekken van je bezoekers. Zorg er dus voor dat de USP’s goed zichtbaar zijn op een product specification page en plaats deze bij voorkeur bovenaan de pagina. Op onze domeinen zijn de USP’s zelfs te vinden boven de inleiding.

product specification page goed inrichten - USP's

Zorg voor goede foto’s

Goede en mooie foto’s. Erg logisch, maar je zult je verbazen hoe lastig dit is. Het verzorgen van goede foto’s is eigenlijk de allereerste stap. Pas daarna kun je je product specification page goed inrichten. Denk even na. Zou je zelf een vakantie boeken wanneer de foto’s je niet aanspreken? Dikke kans van niet! Reden genoeg om te zorgen dat de foto’s op je productpagina de show stelen.

Zorg voor duidelijke Call to Actions

Het doel van een product specification page is natuurlijk dat je bezoeker overgaat tot een aankoop. Zorg er dan ook voor dat je bezoeker hier de kans voor krijgt. Geef duidelijk aan waar hij of zij op moet drukken om een aankoop te doen en spoor je bezoeker ook aan met de Call to Action. Ook niet onbelangrijk is de kleur van de Call to Action button. Probeer verschillende kleuren uit om uiteindelijk tot de beste optie te komen.

Spreek tot de verbeelding

Aan alle bovenstaande punten gedacht? Dan is het tijd om content te creëren. Wanneer websitebezoekers je hoofdcontent lezen, ben je al een heel eind. Zorg ervoor dat ze niet alsnog afhaken en hou ze geboeid. Dit doe je door tot de verbeelding te spreken. Sleep je websitebezoeker mee in je verhaal. Om een product specification page over een vakantiebestemming opnieuw als voorbeeld te nemen. Probeer je lezer mee te nemen naar de plek van bestemming. Zodat ze voor heel even denken dat ze al in Spanje zijn en die ene must see van hun bucketlist kunnen afstrepen.

Extra visuele opties

Foto’s zijn belangrijk en top, maar lang niet altijd genoeg. Visuele elementen zijn voor mensen erg belangrijk. Verkoop je een product? Voeg dan bijvoorbeeld een 360 graden video toe. Dit kan trouwens ook heel goed werken voor een vakantiebestemming. Heb je niet zoveel budget? Denk dan verder. Wij hebben er bijvoorbeeld voor gekozen om op elke product specification page een kaart toe te voegen waarop je kunt zien waar de bestemming zich exact bevindt. Met één druk op de knop kun je vervolgens je route bepalen.

product specification page goed inrichten - visuele opties

Wil je jouw product specification page goed inrichten? Maar heb je na het lezen van dit artikel nog vragen? Neem dan contact met ons op via info@blogs4travel.nl

Meld je vandaag nog aan bij Blogs4Travel!