Last minute boekingen stimuleren? Zo doe je dat

26 juni 2020

De zomer staat voor de deur, dus iedereen maakt zich klaar voor vakantie. Helaas heeft de coronacrisis flink wat roet in het eten gegooid, waardoor veel mensen terughoudend waren met boeken. Vanaf 15 juni hebben veel landen besloten toeristen weer toe te laten. Toch zitten veel camping en parken nog met aanbod. Het resultaat? Veel last minute vakanties die nog niet geboekt zijn. Maar hoe kun je ervoor zorgen dat die last minute boekingen bij jou binnenkomen? In dit artikel geven wij je hier een aantal tips voor.

Richt een speciale last minute pagina in

Om direct aandacht te kunnen trekken van de websitebezoeker, is het verstandig om een speciale pagina in te richten met de last minute aanbiedingen. Hierdoor kun je het aanbod overzichtelijk weer geven. Om maximaal resultaat te behalen moet deze pagina eenvoudig te vinden zijn vanaf de homepagina. Denk hierbij aan een positie in de navigatiebalk, waardoor het voor bezoekers direct duidelijk is waar ze deze aanbiedingen kunnen vinden.

Foto van 27707 via Pixabay

Zet een campagne aan op Facebook

Facebook is een handig middel om last minute boekingen te promoten. Zo kun je snel en eenvoudig een campagne opzetten via Facebook Ads. Niet alleen kun je campagnes opstarten die gericht zijn op het versterken van de betrokkenheid van je community, ook kun je een campagne inzetten op bereik om zo bezoek naar je website te vergroten. Je kunt bezoekers dan naar de speciaal ingerichte last minute pagina leiden. Het voordeel van Facebook Ads is dat je met weinig kosten al veel resultaat kunt boeken.

Last minute kortingen aanbieden

Een andere manier waarmee je last minute aanbiedingen kunt promoten is door middel van kortingen. Indien de prijzen laag zijn, zijn klanten eerder geneigd om tot boeken over te gaan. Hierdoor is de kans groter dat er minder aanbod overblijft en worden er toch nog inkomsten behaald uit boekingen.

Foto van kschneider2991 via Pixabay

Zet influencers in

Dat influencers veel invloed kunnen hebben, is waarschijnlijk geen verrassing. Hierdoor kan het nuttig zijn om met influencers samen te werken en hen de last minute aanbiedingen te laten promoten. Denk hierbij aan macro influencers bij veel budget en micro influencers bij een beperkter budget.

Met deze tips kun je last minute boekingen stimuleren. Welke manier ga jij inzetten?

Meld je vandaag nog aan bij Blogs4Travel!