Met deze tips haal je het meeste uit het naseizoen

28 augustus 2020

Zodra het hoogseizoen met tropische temperaturen achter de rug is, geldt dat bij velen ook voor het vakantiegevoel. Desondanks vinden veel mensen het toch nog prettig om er vlak voor de gure wintermaanden nog even tussenuit te gaan. Vandaar dat het promoten van vakanties in september en oktober loont. Hoe je het naseizoen kunt promoten vertellen we je in dit artikel.

Licht je bestemming uit op social media

Mensen verleiden door mooie plaatjes te delen van je bestemming op social media werkt altijd goed. Op deze manier worden veel potentiële boekers geprikkeld om een kijkje te nemen op de website. Het kan ook lonen om evenementen of to do’s in de omgeving te promoten. Denk aan activiteiten die ideaal zijn om te ondernemen in het laagseizoen. Benadruk hierbij het feit dat er minder toeristen en lagere temperaturen zijn in die periode, waardoor het verstandig is om juist nu te boeken.

Foto van Bloemenrivièra.nl

Anticipeer op de komende weersomstandigheden

Hoewel het in de zomer draait om waterpret beleven en genieten van volop zon, is dat in het naseizoen wel anders. De temperaturen zijn lager en de zon schijnt minder, waardoor gasten met andere verwachtingen jouw park of camping bezoeken. Speel hier op in door een regenproof animatieprogramma te maken dat ook bij slechter weer kan worden uitgevoerd. Ook kun je verschillende aanpassingen doen in de accommodaties. Leg bijvoorbeeld spelletjes klaar en films voor de kids, zodat jong en oud zich ook in dat geval kan vermaken. Kijk ook naar mogelijkheden om een kachel in je glampingaccommodatie te plaatsen of dekentjes neer te leggen, zodat je gasten warm blijven.

Kies voor prijsvariatie

Als je boekingen in het laagseizoen wilt promoten is het slim om de prijzen te laten zakken. Werk daarom met speciale arrangementen of weekenddeals en draag dit uit op je social media kanalen. Ook kun je alvast herfstvakantiedeals promoten, waardoor je in de vakantieperiode met zo min mogelijk aanbod blijft zitten.

Benadruk waarom men juist nú er lekker tussen uit moet

Vanwege de coronacrisis hebben veel mensen hebben dit jaar nog geen vakantie gehad. Hoewel zij niet konden gaan, hebben zij hier hoogstwaarschijnlijk wel behoefte aan. Daarom is het slim om gasten alsnog te verleiden er even tussenuit te gaan. Dit kan door middel van blogs, social media posts of via advertenties. Hierbij kan gefocust worden op het feit waarom mensen juist nu een vakantie verdienen. Denk hierbij aan ontspanning na een periode van hard werken. Veel mensen hebben hun vakantiebudget nog niet verbruikt, dus hier liggen zeker kansen.

Foto van Free-Photos via Pixabay

Welk middel of welke tactiek pas jij toe om het naseizoen te verlengen?

Meld je vandaag nog aan bij Blogs4Travel!