Nog meer sales via Instagram? Zo doe je het!

7 februari 2020

Instagram Shopping heeft de laatste tijd terrein gewonnen en is stiekem niet meer weg te denken in online marketingland. Wij klikken zelf in ieder geval regelmatig op het tabje “winkel” of op een foto om de prijs van een product te ontdekken. Hiermee kun je niet achterblijven wanneer je je eigen webshop hebt, zeker niet met alles wat ons in 2020 te wachten staat.

Product tagging: een korte samenvatting

Je producten promoten via Instagram doe je door middel van product tagging. Oftewel, je post een foto waarop een of meerdere producten te zien zijn en hier hang je een tag aan met de prijs van het artikel en een link. Die link verwijst naar het product dat bezoekers kunnen kopen op jouw website. Het grote voordeel is dat je via Instagram hoogstwaarschijnlijk een compleet nieuwe doelgroep aantrekt. Een doelgroep die niet altijd direct naar je website zal gaan om online te shoppen. Bovendien kun je op Instagram mensen inspireren door je producten op een creatieve manier af te beelden. Een goed voorbeeld vind je hieronder.

https://www.instagram.com/p/B8OP4d_H5lV/

De verwachtingen voor 2020

Eén ding is zeker: in 2020 zullen de sales via Instagram alleen maar groeien. We shoppen met zijn allen steeds meer via dit social media kanaal en dat betekent tevens dat de ontwikkelingen niet stil staan. Zo is de kans groot dat shoppable content veel vaker voorkomt in combinatie met video en dat de mogelijkheden tot in-app aankopen groeit.

Extra tips om Instagram shopping in te zetten

Extra tips om je sales via Instagram te verhogen zijn natuurlijk altijd welkom. Schroom vooral niet om elk product dat je vertoont in je content te taggen. Of het nu gaat om een foto in je stories of in de feed en of je dat product nu al eerder hebt getagd of niet. Integreer daarnaast (het liefst vandaag nog) de in-app checkout. Je zult zien dat een stuk minder mensen daarna afhaken tijdens het aankoopproces. Logisch, want ze hoeven op deze manier veel minder stappen te ondernemen. Tot slot, denk vooruit en denk na over Instagram shopping posts die je een plek kunt geven in je contentkalender.

Heb jij nog meer tips om je sales via Instagram te verhogen?

Meld je vandaag nog aan bij Blogs4Travel!