Online events om je bestemmingen te promoten? Zo doe je dat!

15 januari 2021

Online evenementen zijn momenteel super hot! Van livestream conferenties tot webinars en online vergaderingen, je vindt ze écht overal om je heen. Wil je jouw bestemming een boost geven? Organiseer dan een spectaculair online evenement! Reken maar op goede resultaten! Wil je weten hoe je een online evenement organiseert? De volgende 4 tips vertellen je precies hoe je dat doet!

1. Promotie

Je evenement wordt fantastisch! Je hebt mooie sprekers en prachtige presentaties klaarstaan. Maar waar haal je die kijkers vandaan? Bij promotie denk je al snel aan social media. Natuurlijk zijn Facebook en LinkedIn geweldige kanalen. Toch is het tijd om het iets verder te zoeken. Promoot bijvoorbeeld ook via Youtube, Instagram en TikTok. En dan post je geen saaie advertentie, maar creëer je een gave video om mensen naar je evenement te trekken! Ook een goed idee: motiveer mogelijke aanwezigen om een foto of een comment te plaatsen zodat ze een prijs kunnen winnen die beschikbaar is tijdens het evenement. Je kunt hiervoor gratis kaartjes aanbieden of iets anders wat tijdens je evenement beschikbaar is. Probeer het eens!

Foto van William Iven via Unsplash

2. Orginaliteit

Het gaat bij veel online evenementen al mis bij het eerste idee. Deze zijn vaak eentonig, saai en niet relevant. Zorg er dus voor dat jouw evenement er wél tussenuitspringt! En hoe doe je dat? Door origineel te zijn! Geef bijvoorbeeld een workshop waarin je jouw expertise deelt of interview een influencer uit jouw branche. Wat ook heel goed kan werken, is een demonstratie van jouw nieuwe product. Een yoga-les of kookworkshop erin verwerken? Zeker weten een success!

Foto van Brooke Cagle via Unsplash

3. 100% interactie

Hoe behoud je de aandacht van je publiek? Heel simpel. Je betrekt ze al vanaf de eerste minuut! Maak het je kijkers niet te makkelijk. We willen natuurlijk geen onderuitgezakte of gapende kijkers. Hoe zorg je dan voor die 100% interactie? Laat sprekers niet langer dan een kwartier achter elkaar praten. Wissel af met leuke polls, vragen, workshops of andere interactieve activiteiten. Wedden dat ze hier enthousiast van worden?

Foto van Kane Reinholdtsen via Unsplash

4. Belevenis

Nu is je online evenement afgelopen, en dan? Creëer een belevenis, ook achteraf! Online moet je vechten om aandacht. Klaar voor de strijd? Je zorgt ervoor dat je kijkers terugdenken aan jouw evenement. En hoe doe je dat? Stuur ze een aandenken, een berichtje of een livesteam achteraf. Je kunt je publiek ook vragen wat ze van je evenement vonden. Zo gezegd, zo gedaan! Oh, en vergeet niet je volgende online evenement alvast te promoten. Wedden dat ze er dan weer bijzijn?

Foto van Jamie Brown via Unsplash

Ben jij ook van plan een online evenement te organiseren? Laat me weten welke tips jij gaat gebruiken via esmee@blogs4travel.nl!

Meld je vandaag nog aan bij Blogs4Travel!