Op bezoek bij Google, Microsoft en Facebook in Dublin

4 oktober 2019

Namens Glamping.nl werden wij uitgenodigd om met RED Online Marketing en RMC Travel mee te gaan op studiereis naar Dublin. Hier stond ons een bezoek aan Microsoft, Facebook en Google te wachten.

Roy Platje (eigenaar van RED Online Marketing) had de droom om het 12,5 jaar bestaan van zijn bedrijf groots te vieren. En zo is het idee van deze studiereis geboren. Een reis waarvoor bijna 100 klanten en relaties zijn uitgenodigd om naar Dublin te gaan.

De studiereis bestond uit een gevarieerd twee daags programma waarbij er interessante sprekers op het programma stonden en ook de samenstelling van de groep erg leuk was. En het allerleukste? Dat was toch echt het bezoeken van de kantoren van Microsoft, Facebook en Google.

Microsoft 

Tijdens het bezoek aan Microsoft stonden er verschillende presentaties op ons te wachten. Degene over “Voice” is mij het meest bijgebleven. Bijzonder was dat terwijl de spreker sprak, zijn woorden live werden vertaald in het Nederlands en Engels. Daarnaast is Microsoft ook erg ver met foto en video herkenning op basis van A.I. Op deze manier kunnen zelfs emoties van mensen worden herkend en gelabeld.

bezoek bij Google

Facebook

De presentaties van Facebook gingen vooral over Facebook Ads, waarbij er vooral werd gesproken over de customer journey die een bezoeker doorloopt.

Daarnaast werd er veel aandacht besteedt aan de positie van Instagram om je volgers te inspireren en verleiden. Het meest indrukwekkend was de groei van het gebruik van stories. Facebook heeft daarom besloten om op al hun platformen stories een prominentere plek te geven.

Google

Op dag twee van de studiereis bezochten we het hoofdkantoor van Google. Tijdens verschillende presentaties werden we bijgepraat over de voortgang van Google Assistance. En wat zijn ze hier al ver mee.

Op bezoek bij Google presentatie

Denk je aan Google Assistance direct aan Google Home? Dit apparaat is dan misschien wel het meest zichtbare onderdeel, maar de techniek er achter is inmiddels op veel meer devices geïntegreerd. Zo kun je nu ook via je telefoon via voice een opdracht geven. Interessant is dat grote partijen zoals KLM en Albert Heijn inmiddels al gebruik maken van deze nieuwe techniek. Daarmee wordt typen in de toekomst vast en zeker verleden tijd.

Kortom, zien we vandaag de dag pas een tipje van de sluier van wat techniek in de toekomst voor ons kan gaan betekenen. Degene die zich blijven richten op veranderingen, zijn de winnaars van de toekomst.

Op bezoek bij Google - merchandise shop

En verder…

Het fijne aan een reis zoals deze is het netwerken. Het gezelschap was zeer divers. Van grote partijen als Landal en TUI tot aan eigenaren van campings en vakantieparken. Ze waren allemaal aanwezig. Ook marketing bedrijven en publishers in de reisbranche waren van de partij.

Roy en het hele RED Online Marketing team, TJ, Tom en team, enorm bedankt voor deze leerzame reis naar Dublin!

Meld je vandaag nog aan bij Blogs4Travel!