Op welke tijden kan je het beste posten op social media?

30 oktober 2020

Als het draait om posts wil je natuurlijk de meeste likes en betrokkenheid creëren. Maar welke tijden zijn nu eigenlijk ideaal voor jouw content? Je leest het hier!

Onderzoek en analyseer

Als je voor jouw bedrijf verantwoordelijk bent voor de sociale media, ben je natuurlijk bekend met allerlei tools om posts in te plannen. Het is dan wel belangrijk dat je weet welke tijd de meeste likes en reacties oplevert. Hiervoor is het heel erg belangrijk om te onderzoeken en analyseren. Wie is je doelgroep? En wanneer zitten zij het meeste op Facebook, Instagram, LinkedIn etcetera.

Foto van Georgia de Lotz via Unsplash

Wat voor soort bedrijf ben je?

Maar wat is nu precies de beste tijd om te posten? Dit is afhankelijk van wat voor een soort bedrijf je bent. Ben je een B2B of een B2C? Wanneer je een Business-to-consumer bedrijf bent, zullen de tijden meer verspreid over de dag zijn bijvoorbeeld dan bij een business-to-business. Ook wanneer jij als bedrijf verkoopt via Instagram, zijn de tijden waarop jij moet posten, heel anders dan wanneer jouw bedrijf draait om informatieve posts. Zo dien je dus goed onderzoek te doen naar wat jij wilt bereiken met jouw content. Op deze manier kom jij erachter wat de beste tijdstippen zijn voor jouw organisatie.

space gray iPhone X beside turned on laptop beside coffee and succulent plant
Foto van Ben Kolde via Unsplash

Consistent blijven

Wanneer dan de tijden zijn vastgesteld waarop jij de meeste engagement creëert, is het natuurlijk belangrijk om consistent te blijven. Post regelmatig en op de gekozen tijden. Op deze manier zorg je dat je volgers content blijven krijgen, en jouw merk dus onder de aandacht blijft.

silver iMac with keyboard and trackpad inside room
Foto van Carl Heyerdahl via Unsplash

Hét universele tijdstip om te posten op social media is er niet. Wel kan je door het analyseren van jouw klanten uitvinden welke tijd jij moet kiezen. Onderzoek jij het?

Meld je vandaag nog aan bij Blogs4Travel!