Op zoek naar goede influencercontent? Deze tips helpen je!

12 juli 2019

We kunnen er niet vaak genoeg over schrijven: influencercontent. Niet voor niets is dit een van de belangrijkste marketingmiddelen. Wanneer je een product of dienst aanbiedt kun je er dan ook bijna niet omheen om samen te werken met een influencer. Zelfs met een klein budget kom je al een heel eind. Maar wat maakt influencercontent nu goed? Kortom, hoe zorg je ervoor dat zo’n samenwerking je ook echt iets gaat opleveren? Wij delen tips!

influencercontent - timeline

Wees eerlijk

Iedere consument weet vandaag de dag maar al te goed herkennen wanneer een influencer reclame maakt voor een product of dienst. En daarmee is de tijd van sluikreclame voorbij. Sterker nog, dit zal je alleen maar nadelen opleveren in plaats van voordelen. Zorg er dus voor dat er door de influencer duidelijk vermeld wordt dat het om een samenwerking gaat en wees vooral niet bang om je product of dienst duidelijk in beeld te brengen.

It’s a match!

Misschien wel de allerbelangrijkste tip uit dit lijstje: zoek een goede match. Een influencer kan een torenhoog bereik hebben en duizenden reacties ontvangen op een post, maar als hij of zij niet bij jouw merk past gaat het je alsnog weinig opleveren. Zorg ervoor dat je samenwerkt met een influencer waarvan je zeker weet dat hij of zij achter je merk staat en je product ook zal kopen wanneer hij of zij hier niet voor betaald krijgt. Dan weet je zeker dat de volgers van de influencer ook geïnteresseerd zijn in jouw merk.

Breng de influencer in beeld

Je product of dienst op de juiste manier in beeld brengen is super belangrijk, maar zorg ervoor dat de influencer zelf ook in beeld is. Influencers zijn een voorbeeld voor hun volgers en dus is de engagement veel hoger wanneer de influencer zelf op een foto of video staat. Daarnaast is het ook een punt van herkenning in de timeline van die volgers. Die stoppen direct met scrollen wanneer ze hun favoriete influencer zien en niet alleen jouw product of dienst.

influencercontent

Foto of video?

Maak afhankelijk van jouw product of dienst de keuze voor video of foto. Wanneer je een influencer op reis stuurt, is een video vaak een veel betere keuze. Zo breng je dat vakantiegevoel veel beter over en kun je een stuk meer laten zien van je dienst. Maar wanneer het bijvoorbeeld om kleding gaat, is een foto een stuk sterker. Een simpele outfit of the day post slaat vaak enorm goed aan.

Meld je vandaag nog aan bij Blogs4Travel!