Social media trends voor 2018

13 december 2017

Voor social media was 2017 een belangrijk jaar. Zo zijn Instagram en Snapchat nog verder uitgebreid en heeft Twitter het maximumaantal tekens per bericht verhoogd. Verder zal het je vast niet ontgaan zijn dat video’s nog meer in populariteit zijn gestegen en dat op verschillende social media livebeelden worden gestreamd. Aangezien het nieuwe jaar er al bijna aankomt, wordt het hoog tijd om de grootste social media trends voor 2018 te bespreken!

Video

Wanneer je door je Facebook timeline scrollt, zal het je waarschijnlijk al zijn opgevallen dat er ontzettend veel video’s voorbijkomen. Voor merken ligt hier een grote kans, want video’s zorgen voor een hogere betrokkenheid bij je doelgroep en dus voor meer likes en reacties, met name op Facebook.

Een opvallende opkomende trend is de Instagram Story. De Snapchat Story kennen we waarschijnlijk allemaal wel en Snapchat blijft een populair medium, maar Instagram is Snapchat op dit gebied aan het inhalen. Al 200 miljoen mensen maken gebruik van de mogelijkheid om via Instagram korte filmpjes te tonen die de hele dag zichtbaar zijn. Dit zijn er 50 miljoen meer dan Snapchat en dat terwijl de Instagram Story slechts een jaar oud is. Voor bedrijven is dit dus erg interessant om zich in te verdiepen.

Mobiel

Dit punt wordt vaak onderschat. Terwijl bedrijven druk bezig zijn om hun website er optimaal uit te laten zien en ervoor te zorgen dat het gebruiksgemak zo groot mogelijk is, wordt de mobiele versie van de website vaak over het hoofd gezien. Dit terwijl we wel 150 (!) keer per dag op ons mobieltje kijken. Alle reden om nog eens goed de mobiele website te checken!

Influencer marketing

Marketing via social influencers is op zichzelf geen nieuwe trend, maar de verschuiving van het inzetten van social influencers als leuke manier om je marketing een boost te geven, naar een essentieel onderdeel in je campagne, is je misschien nog wel wat onbekender. Het opbouwen van betekenisvolle relaties met social influencers zal een belangrijke rol gaan spelen in het bereiken van je doelgroep. Een goede social weet namelijk als geen ander wat er bij zijn of haar volgers speelt. Wel is het belangrijk om vooraf duidelijk te hebben wie jouw doelgroep precies is en welk soort social influencer daarbij past.

Kortom, genoeg nieuwe kansen voor social media aankomend jaar!

 

Meld je vandaag nog aan bij Blogs4Travel!