Maak jouw video's op YouTube succesvol

4 vragen die jij jezelf moet stellen voordat je een video upload op YouTube, 4 gouden tips!

Waarom klikken mensen op jouw content op YouTube?

10 april 2017

Afgelopen vrijdag, 7 april, was ik voor Blogs4Travel aanwezig op het VidCon Europe event. Hoe gaaf het was om te zien hoe zoveel content creators, mensen uit de industrie en uit de community samenkomen om dit event samen bij te wonen. Video stond deze dag centraal. Er waren verschillende presentaties en discussiepanels met de industrie over hoe video zich zou gaan ontwikkelen. Midden op de dag werd ik wakker geschud door één van de sprekers die sprak over het psychologie van de watch journey. De travel journey is in de toeristische industrie een belangrijk handvat voor veel bedrijven, maar de watch journey was dan nog onbekend voor mij. De spreker was Matthew Patrick van The Game Theorists, een expert op het gebied van YouTube.

4 stappen in de watch journey

Zijn theorie? Er zijn 4 belangrijke vragen die je als YouTuber moet afvragen bij het uploaden van een video. 4 vragen die samenhangen met de stappen van de watch journey.

  1. Ben je vindbaar?
  2. Waarom zouden kijkers op jouw video klikken?
  3. Waarom blijven kijkers naar jouw video kijken?
  4. Waarom zouden kijkers op jouw kanaal terugkomen?

De 4 stappen: vindbaarheidklikbaarheidengagement en loyaliteit worden verder toegelicht in het uitgebreide blog dat ik heb geschreven op TravelNext.

Klik hier om door te gaan naar TravelNext om het blog te lezen.

Meld je vandaag nog aan bij Blogs4Travel!