Blog

Inspiratie opdoen bij Glampspiration 2.0!

Op vrijdag 11 oktober 2019 waren wij namens Glamping.nl voor een dag aanwezig op Glampspiration 2.0 in Empe. Een dag die in het teken stond van enorm veel inspiratie op het gebied van glamping! Foto door Larissa Versluis Een korte uitleg Glampspiration is een initiatief van Campsolutions en profileert zich als hét inspiratie …

Verder lezen

Emerce eDay 2019: wij waren aanwezig

Gisteren waren wij aanwezig op eDay, een evenement van Emerce dat dit keer plaatsvond in de kromhouthallen te Amsterdam. Na een spectaculaire opening, woonden wij diverse sessies bij van sprekers van interessante bedrijven. Denk aan YouTube, RTL en Heineken. In dit blog nemen we je mee naar de hoogtepunten van de dag. Foto door Larissa …

Verder lezen

Op bezoek bij Google, Microsoft en Facebook in Dublin

Namens Glamping.nl werden wij uitgenodigd om met RED Online Marketing en RMC Travel mee te gaan op studiereis naar Dublin. Hier stond ons een bezoek aan Microsoft, Facebook en Google te wachten. Roy Platje (eigenaar van RED Online Marketing) had de droom om het 12,5 jaar bestaan van zijn bedrijf groots te vieren. En zo is het idee van …

Verder lezen

Arrivederci Blogs4Travel

Na twee jaar komt er een einde aan mijn avontuur bij Blogs4Travel! Ik (Kathleen) ga mij richten op een nieuwe uitdaging en mijn eigen bedrijf, La Cucina di Caterina. En ik kan alleen maar zeggen: bedankt voor alles en tot ziens. Hoe het begon In februari 2017 kwam ik voor het eerst op kantoor, bij een bedrijf dat toen nog in de …

Verder lezen

Meer traffic naar je website? Download gratis onze whitepaper voor tips & tricks!

Heb je een website waarop je een product of dienst aanbiedt? Dan wil je natuurlijk dat potentiële klanten op jouw website terecht komen. Meer traffic naar je website zorgt vaak voor meer sales en dat is wat je wilt. Kun je nog wel wat hulp gebruiken bij het genereren van traffic naar je website? Of zijn extra tips altijd welkom? Wij helpen je …

Verder lezen

Een nieuw concept binnen de reisbranche: Tourism Impact Lab

Woensdag 18 september waren wij aanwezig bij de aftrap van een nieuw concept binnen de reisbranche: het Tourism Impact Lab. Een samenwerking tussen de Breda University of Applied Sciences en het Travel Impact Lab om studenten te koppelen aan reisorganisaties en reis-startups tijdens hun minor. Ze werken gedurende 16-weken aan een case, …

Verder lezen

Optimalisatie van de digital customer experience

Gisteren was ik (Renske) aanwezig bij de Travel Tomorrow Meet Up in de Jaarbeurs met dit keer als thema: het optimaliseren van de customer experience. Een thema dat veel raakvlakken heeft met contentmarketing, waardoor het voor mij een interessante middag was om bij te wonen. Hoogtepunt was de presentatie van Martin van Kranenburg waarin …

Verder lezen

Verhuisd!

Ja, ja, je leest het goed. Wij zijn sinds maandag verhuisd. Weliswaar binnen hetzelfde pand, dus no worries als je ons post hebt gestuurd, we ontvangen dit nog steeds. Maar wel naar een veel fijnere en grotere ruimte samen met Team4Events & Team4Animation. Benieuwd hoe deze ruimte eruit ziet en waarom we gekozen hebben om te verhuizen? …

Verder lezen

Canva (Pro) inzetten voor je bedrijf? Zo doe je het!

Canva is een online tool waarmee je de mooiste ontwerpen kunt maken om bijvoorbeeld te delen op social media. Al houdt het daar zeker niet bij op, want in Canva kun je bijna voor alles wat je nodig hebt voor je bedrijf een format vinden. Een blogbanner? Check! Instagram stories? Check! En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Wij zijn in ieder …

Verder lezen

Een bezoekje voor Glamping.nl aan Lowlands

Voor ons platform Glamping.nl waren wij door Campsolutions uitgenodigd om een kijkje te nemen op de Gllampcamp Deluxe op Lowlands. Benieuwd naar onze ervaring? Lees dan zeker even mee. Glamping op festivals: een groeiende trend Steeds vaker zien wij dat er naast de mogelijkheid om gewoon te kamperen met je tentje op een festival, …

Verder lezen

Zo vergroot je je betrokkenheid op social media

Laten we eerlijk zijn: door het aansturen van Facebook en Instagram op advertenties wordt het steeds moeilijker onze doelgroep op een organische manier te bereiken. Betrokkenheid vergroten is daarmee een van de belangrijkste zaken waarop je nog op een natuurlijke manier je bereik kunt laten groeien. Immers, wanneer je post veel reacties …

Verder lezen

Online reviews inzetten als marketingmiddel

Dat online reviews een groot effect hebben op het aankoopproces van consumenten, is geen nieuws meer. Binnen onze eigen branche, het toerisme, zie je bijvoorbeeld al dat 95% van de consumenten reviews leest voordat zij overgaan tot het boeken van een vakantie (Frankwatching, 2018) Daarmee zijn online reviews een perfect marketingmiddel. …

Verder lezen

Dit zijn de gevolgen wanneer likes op Instagram niet langer zichtbaar zijn

Al een tijd is het verbergen van likes op Instagram een veelbesproken onderwerp. Inmiddels heeft Instagram dit plan dan ook al in verschillende landen doorgevoerd. In Australië, Nieuw-Zeeland, Japan, Ierland, Italië en Brazilië kunnen gebruikers niet langer van elkaar zien hoeveel likes een foto heeft of hoe vaak een video bekeken is. Maar …

Verder lezen

Zo bepaal je de juiste zoekwoorden voor jouw content

Bij het creëren van content is het gebruik van de juiste zoekwoorden de eerste stap. Wanneer je niet weet van welke zoekwoorden je gebruik moet maken, is dit niet heel gunstig voor je positie in Google. Het uitvoeren van een zoekwoordenonderzoek is daarom noodzakelijk. Hoe je dit doet? Dat vertellen we je in dit blog. Brainstorm De …

Verder lezen

Een landingspagina creëren die aanslaat? Zo doe je het!

Een landingspagina is een pagina op je website waar een bezoeker op beland nadat hij of zij op een uitgaande link heeft geklikt. Een voorbeeld? Een bezoeker zoekt in Google op "goedkope vakantie Sardinië" en komt via deze weg op jouw website terecht. Je begrijpt dat een landingspagina daarom een zeer belangrijke pagina is op je website. Op …

Verder lezen

Op zoek naar goede influencercontent? Deze tips helpen je!

We kunnen er niet vaak genoeg over schrijven: influencercontent. Niet voor niets is dit een van de belangrijkste marketingmiddelen. Wanneer je een product of dienst aanbiedt kun je er dan ook bijna niet omheen om samen te werken met een influencer. Zelfs met een klein budget kom je al een heel eind. Maar wat maakt influencercontent nu goed? …

Verder lezen

Je product specification page goed inrichten? Zo doe je het!

Heb je een webshop? Dan zijn product specification pages een van de belangrijkste onderdelen van je website. Zo'n pagina met informatie over je product of dienst vormt namelijk een heel belangrijke schakel in de customer journey. Oftewel, je kunt websitebezoekers zo overtuigen om tot transactie over te gaan. Je product specification page goed …

Verder lezen

Je eigen website maken: project op de Inholland Rotterdam

Wat is er nu leuker dan tijdens je opleiding de link te maken met de praktijk? Dat kon tijdens het project dat wij begeleid hebben op de Inholland in Rotterdam. De opdracht? Een experience bedenken voor de Van Nelle Fabriek in Rotterdam en deze via een website presenteren aan de doelgroep. Een leuk project om te begeleiden waar zeker een …

Verder lezen

Een tour langs verschillende vakantieparken: Parkendag van Booking Boosters

Woensdag waren wij aanwezig op de Parkendag georganiseerd door Booking Boosters. We bezochten gedurende deze dag drie vakantieparken in de populaire toeristische regio Overijssel. Benieuwd hoe deze dag ons bevallen is en welke parken we bezocht hebben? Lees met ons mee. Vakantiepark Hof van Salland Als eerste brachten we een bezoek aan …

Verder lezen

Een kijkje in de (werk)week van Reyno

Reyno is op 20 maart 2019 begonnen met zijn afstudeerstage bij Blogs4Travel. Twee dagen per week is hij aanwezig op kantoor om zijn werkzaamheden uit te voeren als content marketeer. Daarnaast is hij bezig aan zijn afstudeerscriptie voor ons label Kids-Campings.com. Benieuwd wat Reyno zoal doet bij ons op kantoor? Neem een kijkje in de …

Verder lezen

Personalisatie als centrale thema op Emerce Travel

Op 6 juni 2019 vond het jaarlijks terugkerende evenement Emerce Travel plaats in Pakhuis de Zwijger. Een evenement gericht op marketing- en communicatiespecialisten in de reisbranche. Vanuit Blogs4Travel waren wij 's ochtends uitgenodigd om een besloten sessie te hosten over The Future of Online Travel Agency's. Daarna konden we van start met …

Verder lezen

Hoe maak je een goede infographic?

Er is zoveel online verkeer dat lezers weinig de tijd nemen om informatie tot zich te nemen. Op social media wordt veel gebruik gemaakt van beeldmateriaal zoals foto’s om informatie over te brengen. Beelden kunnen soms veel informatie overbrengen in een korte tijd, terwijl lange teksten veel moeite kosten. Maar wat als een foto niet alle …

Verder lezen

Een kijkje in de (werk)week van Renske

Renske startte in februari 2017 bij ons op kantoor direct na het afronden van haar master Communicatie & Organisatie aan de Universiteit Utrecht. In september 2017 volgde zij onze vorige projectmanager op en sindsdien is zij werkzaam als projectmanager bij Blogs4Travel. De bedrijfscultuur was haar niet geheel onbekend, aangezien zij ook al …

Verder lezen

Zo optimaliseer je de online zichtbaarheid van je bestemming

Heb je zelf een bestemming? Dan heb je ongetwijfeld ook een website met een online boekingssysteem. Maar er gaan nu eenmaal heel wat stappen vooraf aan het moment dat mensen besluiten jouw bestemming te boeken. Hoe zorg je er bijvoorbeeld voor dat bezoekers terecht komen op jouw website? En hoe raken mensen bekend met jouw merknaam? Dit …

Verder lezen

Een kijkje in de (werk)week van Kathleen

Kathleen startte in februari 2017 bij ons op kantoor na het afronden van haar opleiding Italiaanse taal- en cultuur. Voordat zij begon aan haar avontuur als hoofd animatrice op een camping in Italië, had zij voor twee maanden een werk-leerplek bij ons. Na dat avontuur keerde ze toch bij ons terug, om in april 2018 Nederland opnieuw in te …

Verder lezen

Wat is de zoekintentie van jouw bezoeker?

Het is natuurlijk niets nieuws dat je om bezoekers naar je website te trekken moet weten waarin je bezoeker geïnteresseerd is. Echter gaat dit een stapje verder dan enkel kijken naar relevante keywords voor jouw website. Want wat is eigenlijk de zoekintentie van verschillende soorten bezoekers op jouw website? En naar welke informatie zijn …

Verder lezen

Een kijkje in de (werk)week van Lars

Lars is op 4 februari 2019 begonnen met zijn afstudeerstage bij Blogs4Travel. Hij is twee dagen werkzaam bij ons op kantoor en daarnaast is hij druk bezig met zijn afstudeerscriptie in het kader van zijn opleiding aan de Breda University of Applied Sciences. Die scriptie schrijft hij ook voor ons! Wat zijn jouw taken en …

Verder lezen

Waarom is SEO belangrijk voor je website?

SEO, oftewel Search Engine Optimization betekent eigenlijk gewoon zoekmachine optimalisatie. Het idee van SEO is dat jij je teksten zodanig optimaliseert, dat jouw website goed vindbaar is in zoekmachines. Dat is dan meteen ook een van de grote voordelen van het gebruik van SEO. Benieuwd waarom SEO belangrijk is voor je website? Lees met ons …

Verder lezen

Een kijkje in de (werk)week van Marel

Marel is op 5 februari 2019 begonnen met haar afstudeerstage bij Blogs4Travel. Voor haar studie Communicatie in Den Haag is ze bezig met een scriptie en communicatieadvies. Twee dagen per week rijdt Marel met haar autootje vanuit Gouda naar Woerden om stage te lopen bij ons. Wij vroegen haar onder andere wat ze zo leuk vindt aan haar …

Verder lezen

5x voordelen van werken met een contentkalender

Werk jij al met een contentkalender? Met 14 domeinen hebben wij iedere week heel wat blogs die geschreven, gecontroleerd en gepubliceerd moeten worden. Een contentkalender is voor ons daarom onmisbaar. Maar ook wanneer je één website hebt waarop je bijvoorbeeld één keer per week een blog post, is het aan te raden om gebruik te maken van een …

Verder lezen

Een kijkje in de (werk)week van Cindy

Cindy is op maandag 4 februari 2019 begonnen met haar stage bij Bogs4travel. Voor haar studie Management Toerisme is ze vanaf dat moment 20 weken werkzaam bij ons op kantoor. Met de trein reist ze 5 dagen in de week af naar Woerden. Naast het meewerken is ze ook 1 dag in de week druk met het uitvoeren van haar onderzoek voor ons eigen label  …

Verder lezen

De juiste hashtags vinden bij jouw Instagram post? Dit is ons stappenplan!

Meer volgers krijgen op Instagram? Dat willen we natuurlijk allemaal. Instagram is nu eenmaal een belangrijk sociaal medium. Het Nationaal Social Media Onderzoek stelde vast dat het aantal Instagram gebruikers in 2018 fors groeide, ruim 2,1 miljoen Nederlanders maakt zelfs dagelijks gebruik van dit platform. Je doelgroep bereiken via Instagram …

Verder lezen

Een kijkje in de (werk)week van Larissa

Larissa begon in februari 2018 met haar stage bij Blogs4Travel. Na die stage heeft zij ook haar afstudeerscriptie voor ons geschreven. In die periode was ze al parttime werkzaam op kantoor. Inmiddels is die scriptie ingeleverd en heeft ze haar bachelor op zak. Sinds december 2018 is Larissa fulltime werkzaam bij ons als …

Verder lezen

Influencermarketing in 2019: trends en ontwikkelingen

Dat de kracht van influencermarketing groot is, is voor veel bedrijven inmiddels wel duidelijk. Niet voor niets werd ook in 2018 het budget van bedrijven voor deze vorm van marketing dan ook verhoogd. Maar wat kunnen we in 2019 verwachten? Wij kozen drie trends en ontwikkelingen uit die volgens ons beschrijven wat we kunnen verwachten dit …

Verder lezen

Wij deden mee aan de Napkins Pubquiz!

Vorige week organiseerde Napkins een pubquiz. Napkins is gevestigd in het E4U pand te Woerden, waar ook ons kantoor gevestigd is. Hier zit je goed voor een lunch of vergadering. Maar regelmatig organiseren zij ook evenementen. Dit keer was het tijd voor de Napkins Pubquiz, waarbij verschillende bedrijven het in teams tegen elkaar opnamen. Wij …

Verder lezen

Ikigai, Virtual Reality én borrelen op de eerste teamdag van 2019

Afgelopen dinsdag 19 februari vond onze eerste teamdag van 2019 plaats. Samen met Team4Animation en Team4Events beleefden we een topdag met het hele team. Gezien alle nieuwe stagiaires en werknemers die sinds kort zijn begonnen, was dit het perfecte moment om elkaar (beter) te leren kennen. Een leerzame ochtend De ochtend ging van start in …

Verder lezen

Beeld: hoe kun jij je visuele communicatie optimaliseren?

Waar vroeger vooral teksten werden gebruikt, wordt nu steeds meer visuele communicatie gebruikt. Door de komst van social media wordt beeld steeds belangrijker. Veel bedrijven gebruiken platformen zoals Instagram en Facebook om beelden te plaatsen en hun doelgroep te bereiken. Dit is erg effectief, omdat steeds meer mensen op social media …

Verder lezen

Italië inspiratie tijdens Little Italy

Afgelopen weekend stond Kathleen namens onze eigen websites op het Little Italy Event in de Westergasfabriek in Amsterdam. Het was niet alleen ontzettend leuk om er onder andere namens Gardameer.nl, Toscana.nl en Sardinië.nl te staan (bekijk hier al onze labels), maar ook om de Italiaanse sfeer daar mee te mogen maken. En natuurlijk Italië …

Verder lezen

Lezingen bijwonen op de Webwinkel Vakdagen

Op woensdag 23 januari waren Renske en Larissa aanwezig op de Webwinkel Vakdagen in de jaarbeurs. Een tweedaagse beurs met het thema "Leading in digital commerce". Met een bomvol programma aan keynotes en lezingen was het voor ons een leerzame dag. Benieuwd welke lezingen wij bijwoonden en wat we hieruit haalden? Wij vertellen graag wat meer …

Verder lezen

Het eerste Kennis Event van Booking Experts!

Afgelopen dinsdag 22 januari werd door Booking Experts het eerste Kennis Event georganiseerd, en wij waren erbij! In het Van Der Valk Hotel in Enschede was het een middag vol interessante en inspirerende sprekers en lezingen. De dag werd afgesloten met een heerlijk buffet en er was tijd om te proosten op het nieuwe jaar met de andere …

Verder lezen

Terugblik op de Vakantiebeurs Vakdag 2019

Ook dit jaar waren we met ons team weer aanwezig op de Vakantiebeurs Vakdag. Rond 10:00 verzamelden we bij onze Kids-Campings stand voor weer een dag vol netwerken, bewonderen en bijwonen. Benieuwd naar onze ervaring met de Vakdag? Lees dan verder! Kids-Campings op de Vakantiebeurs Om een aantal van onze campings te promoten, staan wij elk …

Verder lezen

Een geslaagde eerste editie van het Travel Congress 2019

De dag voorafgaand aan de Vakantiebeurs werd dit jaar een nieuw initiatief geïntroduceerd: Het Travel Congress. Een onafhankelijk kennisevenement voor professionals in de reisbranche, waarbij kennis delen en netwerken centraal stonden. Met als centrale thema: Future proof travel. Sessies en paneldiscussies over duurzaamheid, overtoerisme en …

Verder lezen

Meer omzet door middel van affiliate marketing op een blog, zo doe je het!

De aandacht voor affiliate marketing is groeiende en wordt gezien als een perfecte manier om de omzet op bijvoorbeeld een blogplatform te verhogen. Larissa deed namens Glamping.nl onderzoek en schreef haar afstudeerscriptie "Meer omzet door middel van affiliate marketing" in het kader van haar opleiding aan de Breda University of Applied …

Verder lezen

Storytelling via Instagram: hoe en waarom?

Instagram wordt een steeds populairder sociaal platform: daar kunnen we niet omheen. Zeker binnen de reiswereld is Instagram een uitstekend platform voor het inspireren en aansporen van je volgers. En alleen een mooie foto plaatsen is allang niet meer genoeg om je volgers te bereiken. Om on top of mind te zijn zul je ook de andere functies van …

Verder lezen

LinkedIn Workshop op de Hogeschool Utrecht

Afgelopen woensdag gaf ik (Renske) een LinkedIn workshop op de Hogeschool Utrecht aan studenten van de opleiding communicatie. De workshop werd georganiseerd in samenwerking met Studievereniging Vox. Een nuttige middag waarin de studenten zelf aan de slag konden gaan met hun LinkedIn profiel. Waarom een LinkedIn workshop? LinkedIn is een …

Verder lezen

Een geslaagde teamdag

Afgelopen week was het weer tijd voor de teamdag! Een uitje dat twee keer per jaar plaatsvindt en toch altijd weer heel gezellig (en nuttig) is. Naast met ons eigen team vierden wij deze dag met zusterbedrijven Team4Animation en Team4Events. Het jaarverslag De eerste teamdag vindt altijd plaats rond de start van het nieuwe boekjaar (1 …

Verder lezen

Als gastdocent naar Rijn IJssel Wageningen en Arnhem

Drie weken geleden was het zover; ik (Kathleen) mocht voor het eerst als gastdocent naar Rijn IJssel Wageningen en Arnhem. Daar had ik heel veel zin in! Wat ik daar ging doen? De eerste- en tweedejaars klassen van de opleiding Leisure & Hospitality begeleiden in hun projecten die lopen tot de kerstvakantie. 5 weken lang ga ik dus elke …

Verder lezen

Contentvormen: welke manier van presentatie past het beste bij je doel?

Eerder schreven we al over de verschillende contenttypen waarbinnen je afhankelijk van je communicatiedoelstelling een keuze kunt maken tussen informatieve, instructieve en inspirerende content. Vandaag gaan we het hebben over de presentatie van je content. Dat dit op vele manieren kan moge duidelijk zijn, maar het kan nog wel eens lastig zijn …

Verder lezen

ROC Mondriaan Contentbattle 2018

Vorige week donderdag en vrijdag organiseerden wij voor het tweede jaar op rij de Content Battle op het ROC Mondriaan. Deze workshop werd gegeven aan examenkandidaten van de opleidingen travel en leisure. In twee dagen leerden de studenten alles over online marketing, SEO, bloggen en creatief schrijven. Twee leerzame dagen met een enthousiaste …

Verder lezen

Contenttypen: hoe maak je de juiste keuze voor jouw platform?

Natuurlijk ken je je doelgroep al een beetje en weet je in welke onderwerpen je lezers geïnteresseerd zijn. Maar weet je ook welke contenttypen en contentvormen daarbij passen? En welke contentmiddelen je voor welk doel inzet? Wij helpen je graag door de verschillende en meest gebruikte contentvormen in dit blog te bespreken. Welke …

Verder lezen

Contentmarketing trends binnen de reiswereld voor 2019

Het einde van het jaar nadert en dit zorgt ervoor dat de eerste jaarverslagen, lijstjes en trends voor 2019 alweer verschijnen. In het contentmarketingtrendrapport zetten 10 experts bijvoorbeeld de contentmarketing trends voor 2019 op een rij. Welke trends wij hieruit meenemen voor de reisbranche en wat we hiervan kunnen leren voor 2019? Dat …

Verder lezen

Op pad in Woerden met het team: Koeiemart!

Afgelopen woensdag was het in Woerden weer tijd voor de jaarlijkse Koeiemart. Aangezien ons kantoorpand vorig jaar rondom deze tijd helemaal uitgestorven was, wilden wij dit jaar wel eens weten wat die Koeiemart in Woerden precies inhoudt. En waarom daar toch zoveel mensen naartoe gaan. Samen met de teams van Team4Events en Team4Animation …

Verder lezen

Glampspiration: de nieuwste glampingaccommodaties!

Twee weken geleden vond Glampspiration plaats. Een glampingevenement georganiseerd door Campsolutions waarop de nieuwste glampingaccommodaties gepresenteerd werden. Wij waren daar namens Glamping.nl bij. Pop-up Glamping Wat bijzonder is aan Campsolutions is dat zij zich focussen op Pop-up glamping. Een ander soort glamping dan de reguliere …

Verder lezen

ComMa Congres: Context is king

Vorige week donderdag sprak ik (Renske) op het ComMa (Communicatie en Marketing) Congres in Groningen georganiseerd door mijn oude studieverenigingen de MARUG en Commotie. Het thema van dit jaar was context is king, waarbinnen de thema's influencermarketing en contentmarketing een grote rol speelden. Ik mocht twee workshops geven over …

Verder lezen

D-reizen affiliate evenement in Utrecht

Vorige week donderdag was ik (Renske) aanwezig bij het D-reizen affiliate evenement in Utrecht. Hier kwamen verschillende affiliatepartijen die de campagnes van D-reizen promoten bij elkaar om D-reizen in de toekomst nog beter op de kaart te kunnen zetten via online platformen. Openingspresentatie D-reizen Maarten en Karlyn verzorgden de …

Verder lezen

Seminar op The Glamping Show

Onlangs kondigden wij al aan dat Richard aanwezig zou zijn op The Glamping Show in Birmingham. Wat The Glamping Show precies is? Dat lees je in dit blog. In het weekend van 20 - 22 september vond de vijfde editie van dit evenement plaats. Benieuwd hoe Richard het heeft ervaren? Lees dan snel verder! Exposanten Op een evenement dat geheel in …

Verder lezen

Expertdag op de Breda University of Applied Sciences

Vorige week woensdag was Renske uitgenodigd voor een expertdag over contentmarketing op de Breda University of Applied Sciences (voorheen ook wel bekend als de NHTV). De studenten werken hier acht weken lang aan hun eigen website binnen de reisbranche. Verschillende leuke concepten kwamen voorbij. Creativiteit van de studenten Ook al waren …

Verder lezen

Wintersport Persdag 2018

Twee weken geleden was ik (Renske) aanwezig op de Wintersport Persdag georganiseerd door Baltus Communications. Het evenement vond plaats op een zeer toepasselijke locatie: Snowworld in Zoetermeer. Op de Persdag kwamen bloggers en bedrijven met een focus op wintersport samen om te kijken naar mogelijkheden om samen op te trekken dit …

Verder lezen

Aanwezig op The Glamping Show

Van 20 - 22 september vindt in Het Verenigd Koninkrijk The Glamping Show plaats. Een drie daags evenement waar Blogs4Travel oprichter Richard Otten aanwezig zal zijn namens glamping.nl. Aan Richard de eer om een lezing te mogen geven op dit internationale evenement! Wat is The Glamping Show? Iedereen die een beetje thuis is in de …

Verder lezen

Meet the team part two: ons favoriete vakantieland!

Helaas is de zomervakantie alweer ten einde. Maar dat betekent wel dat er weer mooie reisjes zijn gemaakt door het team! Voor ons was het eindelijk de tijd waar we weer het hele jaar op gewacht hadden: vakantie. En het aftellen naar de volgende zomervakantie is alweer begonnen natuurlijk. Wie weet maken we dan wel onze ideale reis! Benieuwd …

Verder lezen

Workshop: contentmarketing implementeren in het onderwijs

Afgelopen dinsdag gaf Renske een workshop contentmarketing implementeren in het onderwijs aan de docenten van de Rijn IJssel Vakschool in Wageningen. Ter voorbereiding op het nieuwe lesjaar van Mbo niveau 4 wilden de docenten iets meer weten van de online reiswereld. Samen met de docenten keken we naar mogelijkheden om het online aspect van de …

Verder lezen

Meet the team: ons favoriete vakantieland!

Het is zomer en dat betekent vakantie! Ondanks dat onze websites gewoon online blijven staan, betekent het niet dat wij niet op vakantie gaan. We zijn ten slotte niet voor niets actief in de reiswereld. We vroegen aan onze collega’s wat hun favoriete vakantieland is. Favoriete vakantieland Renske beet de spits af – onze projectmanager en hét …

Verder lezen

6 stappen om jouw netwerk met reisbloggers op te bouwen

Dat influencers van groot belang zijn in de online (reis)wereld is niets nieuws. Wij geloven dan ook in de kracht van goede content en verbinden bloggers en bedrijven in de reiswereld met elkaar. Naast dat wij content schrijven voor onze eigen domeinen vormen wij dus ook de schakel tussen opdrachtgevers en reisbloggers. Inmiddels zijn er ruim …

Verder lezen

Glamping op een festival!

Afgelopen weekend was ik (Larissa) samen met Renske aanwezig op het festival Down The Rabbit Hole. Namens Glamping.nl testten wij de glamping uit op dit festival. Want ook op verschillende weekendfestivals vind je dit jaar naast het 'gewone' campingterrein een terrein met glamping accommodaties. Meer weten? Lees dan snel verder! Down The …

Verder lezen

Lancering van het Travel Impact Lab

Vorige week waren Richard en Renske aanwezig bij de lancering van het Travel Impact Lab in The Social Impact Factory in Utrecht. Een inspirerende middag met keynote sprekers als Ramon Vullings over cross industry innovations en Raymond Klompsma, de oprichter van srprs.me. De centrale boodschap was "werken aan het nieuwe normaal", waarmee we …

Verder lezen

Emerce Travel 2018

Op 7 juni 2018 vond de Emerce Travel 2018 plaats. Een jaarlijks terugkerend evenement voor professionals in de reisbranche. Dit jaar vond het evenement plaats in Pakhuis de Zwijger. Een fijne locatie vlakbij Amsterdam Centraal. Belangrijkste trends en ontwikkelingen Tijdens de dag vielen vooral de inspirerende keynotes van David Armstrong …

Verder lezen

Persbrunch Siblu Villages

Afgelopen week was ik (Renske) aanwezig op de persbrunch van Siblu Villages voor ons platform Kids-Campings.com. Binnenkort gaat één van onze bloggers op persreis naar Domaine de Soulac met haar gezin. Ter voorbereiding op deze reis luisterden wij naar een presentatie over Siblu onder het genot van een high tea in Diergaarde Blijdorp. Wat is …

Verder lezen

Workshop bloggen op InHolland Rotterdam

Bloggen, we weten allemaal wel wat dat is! Maar, hoe schrijf je nou een goede blog? Richard gaf vorige week donderdag een workshop op Hogeschool InHolland Rotterdam over het belang van het schrijven van een goede blog. Hierna gingen de studenten gelijk aan de slag en schreven allemaal een eigen blog. Het belang van bloggen Richard begon de …

Verder lezen

Op groepspersreis naar Slovenië

Afgelopen week was ik (Renske) mee op glampingpersreis naar Slovenië. Met vier andere tekstschrijvers met ofwel een eigen magazine ofwel een eigen platform (Kyra van Reishonger, Fleur van Reisbijbel, Janine van Campinglife Magazine en Sander van LEVEN! Magazine) vertrok ik woensdagavond naar Slovenië voor een glampingpersreis. De persreis werd …

Verder lezen

Geslaagde eerste editie van de Global Glamping Summit in Denver

24 en 25 april vond de eerste editie van de Global Glamping Summit plaats in Denver. Onze directeur en eigenaar Richard Otten was hierbij namens Glamping.nl. Wat zijn ervaring en inzichten waren tijdens de beurs? Dat lees je in dit blog. Eerste Global Glamping Summit De eerste Global Glamping Summit in Denver werd georganiseerd door Swan …

Verder lezen

De kracht van micro-influencers in de reiswereld

Bij influencers denk je misschien al gauw aan een grote achterban met 100.000 volgers: hoe meer volgers een influencer heeft hoe beter. Maar dit is lang niet altijd het geval. Veel belangrijker is dat de influencer die je wilt inzetten voor je merk een binding heeft met je merk en dat het platform waarop je adverteert past bij je merk. Daarom …

Verder lezen

Global Glamping Summit

Namens Glamping.nl is onze directeur en tevens oprichter Richard Otten op 24 en 25 april aanwezig op de Global Glamping Summit in Denver. Hier worden wereldwijde trends op het gebied van Glamping besproken. Waar Richard het over gaat hebben en wat er allemaal op het programma staat? Dat lees je in dit blog. Global Glamping markt Van over de …

Verder lezen

Een meertalige website: do or don’t?

Sinds vorig jaar heeft één van onze grootste domeinen Glamping.nl ook een Engelse en Franse website. Dit hebben we natuurlijk niet voor niets gedaan. In dit blog leggen we uit wat de meerwaarde is van een meertalige website en voor wie dit interessant is. Voordeel op de internationale markt Voordat je begint met het vertalen van je website …

Verder lezen

Gastcollege docenten Albeda College Rotterdam

Afgelopen maandag gaf ik (Renske) een gastcollege aan de docenten van het Albeda College in Rotterdam. De reden hiervoor? Het Albeda College is druk bezig met het ontwikkelen van het onderwijsprogramma voor volgend leerjaar. Ik mocht de team tweedaagse openen met een gastcollege over online content marketing en het belang van innovatie en …

Verder lezen

Google Tools Workshop

Afgelopen maandag gaf Renske het team een workshop over Google Tools. Welke tools bestaan er? Wat kun je ermee? En hoe zetten wij deze in als bedrijf? Twee leerzame maar vooral interessante uren. De Google Tools In een eerder blog is er al in gegaan op de verschillende tools van Google en hoe je hier als bedrijf gebruik van kunt maken. Bij …

Verder lezen

Wat is Affiliate Marketing?

Affiliate Marketing, een term die vandaag de dag niet meer weg te denken is in E-Commerce land. Maar wat is affiliate marketing nu precies? Welke vormen van affiliate marketing bestaan er? En hoe zet je deze vorm van online marketing in? Dit zijn vragen die vaak nog onbeantwoord blijven. In dit blog geven wij antwoord op deze …

Verder lezen

TravConnect: brengt reis- en techprofessionals samen

Sinds deze maand zijn wij aangesloten bij Emerce TravConnect. Het business network voor digitale en innovatieve spelers in de reisbranche. Hier komen reis- en techprofessionals samen om de Nederlandse reismarkt te innoveren. Het profiel van onze directeur Richard Otten vind je hier. Maar wat is TravConnect precies en waarom zijn wij hierbij …

Verder lezen

#FeelFrance evenement van Atout France

Vorige week donderdag vond het #FeelFrance evenement van Atout France plaats in de George Marina in Amsterdam. Deze middag komen allerlei Franse regio's samen om online en offline journalisten en bloggers te informeren over hun regio. En ik (Renske) was erbij. Inspiratie met een Franse slag Het evenement bestond uit een middag en een …

Verder lezen

Gastcollege praktijkdag TIO Rotterdam

Afgelopen woensdag gaf ik (Renske) een gastcollege op de TIO Hogeschool Rotterdam over contentmarketingstrategieën in de reiswereld. Dit vooral om de studenten voor te bereiden op de praktijk. Geen enkele organisatie kan tenslotte nog zonder contentmarketingstrategie als je het mij vraagt.  Belang van online voor toerismesector Het …

Verder lezen

De meest gebruikte social media van Nederland

Social media spelen een steeds grotere rol in het leven van alle dag. En ook in het bedrijfsleven is het haast ondenkbaar om niet online te zijn. Zelfs de bakker op de hoek heeft zijn eigen Facebook en Instagram-pagina. Bovendien heeft bijna de gehele Nederlandse bevolking van Nederland toegang tot het internet. Maar welk sociaal medium …

Verder lezen

Maak optimaal gebruik van de contentmarketing tools van Google

Hou jij je bezig met contentmarketing? Dan wil je natuurlijk het liefst zo'n hoog mogelijke Google positie. Maak jij hiervoor al gebruik van alle handige (gratis) Google tools? Zo, niet: ga hier dan snel mee aan de slag! Google tools: Analytics Zodra je je website live hebt gezet, is het slim om deze te koppelen aan de handige Google tool: …

Verder lezen

Facebook verandert algoritme voor bedrijfspagina’s, wat nu?

Je wilt met je bedrijfspagina opvallen op Facebook en een grote doelgroep bereiken, maar je ziet je organische bereik steeds verder teruglopen. Je vraagt je af hoe dit komt en wat je eraan kunt doen. Moet je dan perse overstappen naar betaalde advertenties op Facebook of zijn er ook andere opties om je bereik te vergroten? Je leest het in dit …

Verder lezen

Een terugblik op de Vakantiebeurs 2018

Net als ieder jaar komen reisbestemmingen, tour operators en toerismebureaus van over de hele wereld naar de Jaarbeurs in Utrecht om hun vakantiebestemming te promoten op de Vakantiebeurs. Ook dit jaar was het weer raak en stonden wij er ook voor onze website Kids-Campings met een eigen stand. Wat is de Vakantiebeurs? De vakantiebeurs is de …

Verder lezen

Youtube als goudmijn: wat werkt wel en wat werkt niet?

Onlangs zag ik de aflevering van Tegenlicht "Goudzoekers in Youtubeland". Een zeer interessante documentaire over de ontwikkelingen van Youtube en haar algoritme. De vraag die in de documentaire het meest centraal stond was: waarom hebben sommige vloggers wel succes en anderen niet? Ook in de reiswereld wordt steeds meer gevlogd. Het is …

Verder lezen

5 redenen waarom je branded content zou moeten inzetten

Elke dag worden we overspoeld met advertenties en andere reclames. Waarschijnlijk ben je het grootste deel van deze boodschappen aan het einde van de dag alweer vergeten omdat ze niet opvallen. Maar je kunt ook reclame maken die wel uniek is en blijft hangen. Een effectief middel is branded content. Dit is een vorm van marketing waarbij een …

Verder lezen

Hoe je als touroperator content voor je kunt laten werken

Ben jij verantwoordelijk voor de marketing binnen jouw reisbedrijf? En ben je ook verantwoordelijk voor het laten groeien van het aantal boekingen? Mooi. Lees dan zeker verder, want we gaan het hebben over hoe je content beter kunt laten werken voor jouw doelstellingen. Grote kans dat je valt binnen één van deze typeringen wat content …

Verder lezen

Hoe je de feestdagen kunt gebruiken om je e-commerce te versterken

In de decemberperiode zie je soms door de bomen het bos niet meer. Van mailboxen die overstromen met aanbiedingen tot de gekste social media posts om in te spelen op de feestdagen, het is een zeer belangrijke periode voor veel bedrijven om inkomsten binnen te halen. Nu denk je misschien, maar voor de reiswereld maakt deze periode toch …

Verder lezen

Social media trends voor 2018

Voor social media was 2017 een belangrijk jaar. Zo zijn Instagram en Snapchat nog verder uitgebreid en heeft Twitter het maximumaantal tekens per bericht verhoogd. Verder zal het je vast niet ontgaan zijn dat video’s nog meer in populariteit zijn gestegen en dat op verschillende social media livebeelden worden gestreamd. Aangezien het …

Verder lezen

Workshop LinkedIn en online solliciteren Cosmo Academy

Afgelopen week is Richard op bezoek geweest bij de ROC Nova college in Haarlem, een zogenaamde Cosmo Academy. Dit is een praktijkgerichte opleiding waarbij studenten op school en bij stagebedrijven (ook in het buitenland) alles over toerisme, recreatie, entertainment, evenementen en hospitality leren. Een korte sfeerimpressie van deze …

Verder lezen

Persbericht op verkeersbureaus.info

Gisteren is er een nieuwsbericht op verkeersbureaus.info gepubliceerd over Glamping.nl. Het wordt maar eens te meer bewezen: Glamping is geen trend meer, maar een blijvende manier van vakantie vieren. Verkeersbureaus.info schrijft: "De site Glamping.nl geeft de consument en bezoeker een duidelijk overzicht van alle Glamping bestemmingen in een …

Verder lezen

De SETT in Montpellier: “Glamping it is!”

Afgelopen week was Richard aanwezig op de SETT (Salon des Equipes de Technique du Tourisme) in Montpellier. De grootste vakbeurs in de camping en glampingwereld in Frankrijk. Hij voelde zich als een 'kind in een snoepwinkel' want veel partijen spelen inmiddels in op de trend 'glamping'. Van Tipitenten, Safaritenten, Luxe Cabans en ook …

Verder lezen

Let’s Go Digital op het ROC Mondriaan

Op 9 en 10 november stonden Marte en Renske namens Blogs4Travel voor de derdejaars Toerisme & Recreatie leerlingen op het ROC Mondriaan. Met behulp van workshops, uitdagende opdrachten en een spannende contentbattle, hebben de leerlingen een kijkje gekregen in de online reiswereld. Samen met de docenten en de leerlingen hebben we ervoor …

Verder lezen

The Leadership Series met Richard Otten

In haar blogserie The Leadership Series heeft Nadieh Wesseling, de eigenaar van ons bedrijf en ondernemer in hart en nieren, Richard Otten geïnterviewd. Een verhaal over zijn start als ondernemer, het opzetten van Team4Animation en daarna de bedrijven Team4Events en Blogs4Travel. Maar ook een verhaal over zijn pas begonnen vaderschap en de …

Verder lezen

Onderzoek op Travelnext.nl: welk reismerk scoort het beste op social media?

Elk jaar weer een belangrijk onderzoek waar we met veel plezier naar uitkijken: "Welke Nederlandse reismerken scoren het beste op social media?" De resultaten werden deze week in een top 30 gepresenteerd op Travelnext.nl, het e-travel platform in de reisbranche, in samenwerking met Buzzcapture (social media monitoring en reputatie …

Verder lezen

Blogs4Travel presenteert op de Kampeer en Caravanbeurs in Utrecht

In ons vorige blog kondigden we aan dat we een samenwerking hadden gesloten met de Erwin Hymer groep, die ons uitnodigde om met één van hun campers een rondreis door Europa te maken. Suzan en Tessa hebben in de zomer 10 dagen van camping naar camping gereisd en hierover geblogd. Deze geweldige blogreis krijgt nu een leuk en passend …

Verder lezen

Een contentreis door Italië en Frankrijk!

De afgelopen weken zijn we in gesprek gegaan met de Erwin Hymer Group en is er een leuk idee voor een samenwerking ontstaan. De Erwin Hymer Group is de marktleider in campers en caravans, met merken als Bürstner, Dethleffs, LMC en Carado en hun online platform FREEONTOUR. Zij stellen ons een Bürstner camper beschikbaar om een prachtige reis te …

Verder lezen

Loyale lezers door deze 4 tips!

  Blogs zijn inmiddels erg populair, van huismoeders tot reisbloggers en zakelijke blogs. Er zijn er genoeg te vinden, maar het onderscheid is goed te maken in de grote blogs en de kleine blogs. Want hoe zorg je ervoor dat je blog gelezen wordt en vooral, dat mensen jouw blog blijven lezen. In dit blog geven we 6 tips die je na het …

Verder lezen

5 tips om triggerende titels te schrijven

Je hebt het vast wel eens meegemaakt. Je hebt een goed idee voor een blog en die kwam vloeiend uit je handen. Op het moment dat je je blog hebt geschreven ga je terug naar het begin en moet je een titel schrijven. Passende, intrigerend, inspirerend, want dit moet immers het blog zijn waar al jouw volgers op social media op gaan klikken. Maar …

Verder lezen

10 basis SEO tips

De basis van zoekmachine marketing: SEO. Deze afkorting staat voor Search Engine Optimalization, ofwel zoekmachineoptimalisatie. Maar hoe zorg je er voor dat je hoger in de ranking komt, en dus beter gevonden wordt? Ik geef je tien basis SEO tips om je site beter vindbaar te maken en je bezoekersaantallen te verhogen! 1. Weet welke zoektermen …

Verder lezen

Waarom klikken mensen op jouw content op YouTube?

Afgelopen vrijdag, 7 april, was ik voor Blogs4Travel aanwezig op het VidCon Europe event. Hoe gaaf het was om te zien hoe zoveel content creators, mensen uit de industrie en uit de community samenkomen om dit event samen bij te wonen. Video stond deze dag centraal. Er waren verschillende presentaties en discussiepanels met de industrie over …

Verder lezen

6 lessen voor content

Sinds een aantal jaar is het aantal blogs ontzettend hard gegroeid. In veel branches hebben bloggers een belangrijke positie in weten te nemen. Het is immers een makkelijke manier om snel accurate informatie te winnen over bijvoorbeeld een vakantiebestemming of een bepaald product. Afgelopen week heb ik zelf al meerdere blogs nagelopen voor …

Verder lezen

De toekomst van de reispublishing

Eén van 's werelds grootste reisbloggers gaf zijn visie in een lezing op de Vakdagen van de Vakantiebeurs in januari. Gary Arndt van Everything Everywhere gaf een kritische kijk op de steeds verder verdwijnende wereld van print en de innoverende digitale wereld. Maar vooral ook de problemen die het met zich meebrengt. De bloggerswereld groeit …

Verder lezen

Kids-Campings op de Vakantiebeurs

In de week van 10 januari waren Blogs4Travel en Team4Animation vertegenwoordigd door de stand van Kids-Campings.com. De animatrices van Team4Animation, die elk op één van de kindvriendelijke campings in Frankrijk of Italië hebben gewerkt, stonden deze week klaar om vakantiegangers te informeren over de campings. Een team vol enthousiaste …

Verder lezen

De toekomst van reispublishers in een wereld van digitale content

Wij waren aanwezig op de Vakantiebeurs Vakdagen en daar mochten we over schrijven op TravelNext! De online Nederlandse eMarketing community voor de travel & hospitality industrie, je vindt hier de nieuwste trends en een kijkje in de toekomst in travel en technologie. Een blik in de toekomst van de reispublishers past daar goed in het …

Verder lezen

Vakantiebeurs Vakdag 2017: Speed up, slow down – de masterclass NHTV en Reiswerk

De vakdagen van de Vakantiebeurs is hét evenement van het jaar waar de hele reisindustrie van Nederland samenkomt. Elk jaar organiseren Reiswerk en NHTV internationaal hoger onderwijs Breda een masterclass als opening van de vakdag. Dit jaar werden de Vakdagen afgetrapt door Ruben van Zwieten, dominee en ondernemer van de stichting Zingeving …

Verder lezen

5 tips voor meer traffic door content

Een nieuw jaar, een nieuwe website en een officiële lancering van ons bedrijf: Blogs4Travel. Een helpende hand in content en community en alles wat er omheen zich afloopt. Dan mag het grootste onderdeel natuurlijk niet missen: de social media. Allemaal tools om jouw doelgroep naar je website te leiden. Content is de laatste jaren onwijs …

Verder lezen

“Hoe moet ik een blog starten?”

Een vraag die veel mensen zich af zullen vragen. Of je een individu bent die misschien wel een blog wilt starten, of een marketing manager in een organisatie op zoek naar een nieuw kanaal. Waarom zou ik een blog starten? En hoe dan? Een blog; het helpt je op veel vlakken. Meer traffic naar je website om meer producten te verkopen of een …

Verder lezen

Meld je vandaag nog aan bij Blogs4Travel!