Contentmarketing in 2021: hier moet je rekening mee houden!

5 februari 2021

We zijn al bijna een maand bezig in 2021 en het is nu al weer memorabel. 2021 geeft ons weer frisse hoop en kansen, dat het virus maar snel voorbij mag zijn. Maar er liggen ook relevante ontwikkelingen voor ons op het gebied van contentmarketing in 2021. Welke dit zijn? Lees zeker even mee voor het antwoord op deze vraag.

Take a risk

2020 heeft een behoorlijke stempel achtergelaten. Angst overheerst met de 1,5 meter en mondkapjes waar je niet aan ontkomt. Voor 2020 waren we onbevreesd en was de enige angst die terugkwam, de angst om iets tofs te missen. Daarom is het ook belangrijk om dit jaar de positieve energie de overhand te laten nemen. Durf jezelf te blijven als bedrijf en probeer je volgers mee te nemen in positiviteit door hierop aan te sturen in je content.

Foto van Artem Beliaikin via Unsplash

Originaliteit is key

Dit klinkt je misschien bekend in de oren. Het is dan ook een trend die niet alleen dit jaar belangrijk is, maar geldt voor ieder jaar. Je wilt als bedrijf origineel blijven, en dit ook uitstralen in je content. Denk out-of-the-box en bekijk dingen vanuit een compleet nieuwe kant. Nee niet alleen naar de concurrent maar gewoon zelf een frisse blik werpen op je content. Straal je passie die je hebt voor jouw bedrijf uit, dan zal deze ook overkomen op jouw (potentiƫle) klanten.

Foto van Gavin Allanwood via Unsplash

Wees flexibel

Ook in 2021 is flexibiliteit erg belangrijk. Hoewel het belangrijk is dat je content consistent is, is het nog belangrijker dat je deze kunt aanpassen. Want stel jij bent een bedrijf dat is gericht op reizen buiten Europa. In een jaar als 2020 vielen deze plannen compleet in het water. Dan zul je toch echt met een nieuwe contentplanning moeten komen. Daarom is het belangrijk dat jouw planning flexibel is, en je dus niet voor verrassingen komt te staan die je niet kunt oplossen.

Foto van Standsome Worklifestyle via Unsplash

Stel je prioriteiten bij

In 2020 kwam deze trend vooral heel erg terug. In plaats van de groei in aanschaf van luxe producten kochten we deze toch minder snel. Want waarom zou je een koffer kopen als je niet op vakantie kan? Om maar even een voorbeeld te noemen. Speel dus goed in op de behoefte van je doelgroep het komende jaar. Daarnaast biedt deze tijd de ruimte om je doelgroep verder te ontdekken. Wat willen zij graag zien op social media? Waar bekijken ze jouw content? En zeker niet onbelangrijk, wie is je doelgroep nu eigenlijk? In 2021 heb je de kans om dit verder te ontdekken.

Foto van airfocus via Unsplash

Emotioneel tot elkaar komen

Voor 2020 vonden we sociale contacten heel gewoon. Echter in 2020, en in 2021 nog steeds, zijn we dit juist enorm gaan waarderen. We willen ondanks de fysieke 1,5 meter afstand nog meer met elkaar zijn. Daarnaast zitten we allemaal in hetzelfde schuitje, dus hebben we veel steun aan elkaar. Met contentmarketing gaat het niet langer alleen over het verhaal dat je wil overbrengen, maar het gevoel dat men erbij krijgt.

Foto van pixpoetry via Unsplash

Je hebt hier gelezen over contentmarketing in 2021. Wat neem jij mee dit jaar?

Meld je vandaag nog aan bij Blogs4Travel!