Contenttrends voor 2020

3 januari 2020

2020 is net van start gegaan en op het gebied van online betekent dat vooruitkijken naar mogelijke trends voor dit jaar. Pas geleden schreven we al over social trends en dit keer focussen we ons op contenttrends in het algemeen. Welke trends zetten zich voort en wat kunnen we nog meer verwachten? 

Content trends voor 2020
Foto: Jamie Street via Unsplash

Interactie is belangrijker dan ooit 

Interactie, we weten dat het belangrijk is en we willen het allemaal al tijden creëren. In 2020 zal interactieve content belangrijker zijn dan ooit. Men is op zoek naar interactie, wil zijn of haar stem laten horen en voelt zich op deze manier verbonden met je merk. Je klanten betrekken bij je verhaal en vragen naar hun mening is hierbij een belangrijk gegeven. Zelf doen wij dit door een blog af te sluiten met een vraag en door op social media kanalen gebruik te maken van quizjes en polls.

Content trends voor 2020 - bloggen
Foto: Austin Distel via Unsplash

Inzetten van de app Tik-Tok 

Al eerder deden wij onderzoek naar de app Tik-Tok en zochten wij vooral uit of het raadzaam is deze app in te zetten als bedrijf. Meer over dit onderzoek lees je hier. In het kort bleek dat het aantal Tik-Tok gebruikers enorm groeit en ook in 2020 zal dit aantal blijven groeien. Daarmee is het belangrijk om adverteren via Tik-Tok als kans te zien aankomend jaar. Al zijn er op dit moment voornamelijk tieners actief op de app, kan dit zomaar gaan verschuiven. Dit is immers ook gebeurd bij Instagram.

Video 

Content is er in alle soorten en maten. Van digitale content zoals blogs tot aan offline flyers, maar ook video. En die laatste contentvorm? Die zal enorm groeien in 2020. Uit onderzoek van The Keenfolks blijkt dat marketeers in 2019 video een stuk meer hebben ingezet. Deze vorm liet een groei van 69% zien. Gelukkig komen blogs met 64% op een goede tweede plaats, maar dat terzijde. We kunnen concluderen dat je niet meer om video heen kunt. Men is op zoek naar content die makkelijk te consumeren is.

Content trends voor 2020 - video
Sara Kurfeß via Unsplash

Focus op de customer journey

Uiteindelijk wil ieder bedrijf zijn klanten natuurlijk goed bedienen. Je wilt inspelen op de wensen en behoeften en dat kan door de customer journey te optimaliseren door middel van customer journey mapping. Zo verbeter je je dienst en speel je op elk punt van de customer journey in op datgene waar jouw klant naar op zoek is. We zien op dit moment al dat 73% van de B2B marketeers customer journey mapping inzet, dit zal zich in 2020 naar verwachting voort blijven zetten.

Dit waren wat ons betreft de belangrijkste content trends voor 2020. Heb je nog aanvullingen?

Meld je vandaag nog aan bij Blogs4Travel!