Emerce eDay 2019: wij waren aanwezig

11 oktober 2019

Gisteren waren wij aanwezig op eDay, een evenement van Emerce dat dit keer plaatsvond in de kromhouthallen te Amsterdam. Na een spectaculaire opening, woonden wij diverse sessies bij van sprekers van interessante bedrijven. Denk aan YouTube, RTL en Heineken. In dit blog nemen we je mee naar de hoogtepunten van de dag.

Emerce eDay 2019
Foto door Larissa Versluis

Online adverteren anno 2020

Een van de meest interessante sessies die wij hebben bijgewoond was de sessie van Ster reclame. Zij kondigde aan vanaf januari 2020 te adverteren zonder daarbij gebruik te maken van cookie data. Zij zijn hier al een tijd mee aan het experimenteren en deze vorm van adverteren blijkt aan te slaan.

Hoe ze dat doen? Kort gezegd door advertenties aan te laten sluiten op hun content. Daarbij hebben zij een model ontwikkeld dat niet alleen een match maakt tussen een type product en programma, maar veel dieper gaat. Er wordt bijvoorbeeld ook gekeken naar een juiste match tussen afleveringen van een bepaald programma en naar bekende Nederlanders die in dat programma te zien zijn. Zo adverteer je als een bedrijf veel specifieker en dus effectiever.

Emerce Eday 2019 - Ster
Foto door Cindy Zhao

De toekomst van voice

Dat we vandaag de dag al enorm ver zijn met voice, wist je waarschijnlijk al. Ook in het blog dat Richard vorige week schreef over zijn bezoek aan Dublin, kon je lezen dat Microsoft grote stappen heeft gemaakt op het gebied van voice. Tijdens de presentatie van Christiaan Quak (Heineken) en Maarten Lens-FitzGerald (Nodes) werd dit alleen maar bevestigd.

Tijdens een super interessante en interactieve sessie maakten we kennis met Drinkies. Een product van Heineken dat het voor inwoners van Amsterdam mogelijk maakt om koud bier en wijn te bestellen via voice, dat vervolgens binnen een uur bij je thuis bezorgd wordt. Met een live demonstratie en een koud biertje als afsluiter, was dit een sessie die we niet snel meer zullen vergeten.

Emerce eDay 2019 - Drinkies
Foto door Larissa Versluis

De toekomst van branded content

Tot slot behoorde ook de sessie van Hearst voor ons tot een van de meest interessante van eDay. Niet gek natuurlijk als het over (branded) content gaat. Hearst creĆ«ert content in alle vormen en maten: teksten, video’s, tijdschriften etc. Het interessante daaraan is dat zij alle vormen met elkaar combineren, en ze elkaar zo versterken. Een voorbeeld? Wanneer ze zien dat een bepaald artikel op Cosmopolitan goed scoort, zullen zij daar een artikel aan wijden in het tijdschrift, waarin zij de best scorende tussenkop op de cover plaatsen. Vervolgens zullen zij een video maken (bijvoorbeeld een make-up tutorial) en die linken aan het artikel op de website.

Emerce eDay 2019 - Hearst
Foto door Cindy Zhao

Al met al was Emerce eDay 2019 een groot succes. Was jij er ook bij? En wat vond jij de meest interessante sessie die je hebt bijgewoond?

Meld je vandaag nog aan bij Blogs4Travel!