Hoe zet je social media in tijdens de coronacrisis? 3 tips

31 juli 2020

Veel bedrijven hebben het lastig ten tijde van deze pandemie. Daarom proberen ondernemers massaal om online zichtbaar te blijven. Echter heersen er veel vragen met betrekking tot de inrichting van online kanalen. Want hoe kun je als bedrijf social media tijdens de coronacrisis inzetten? En hoe blijf je creatief zodat je geen klanten verliest of misschien zelfs wel potentiële klanten kunt aantrekken? Dat vertellen we je in dit blog.

Foto van Merakist via Unsplash

Geef online trainingen

Mensen hebben behoefte aan content waar zij wat aan hebben, content waardoor zij zich kunnen blijven ontwikkelen. En hoe kan men zich beter ontwikkelen dan met behulp van korte online trainingen? Hiervoor zijn handige tools beschikbaar, zoals Instagram Live, IGTV en Stories. Nu het bijeenkomen van grote groepen nog steeds omstreden is, is het slim om hierop in te spelen en dit online in te richten. We zagen sportscholen dit bijvoorbeeld al toepassen door online lessen te geven. Een slimme manier om verbonden te blijven met je klant en je steentje bij te dragen tijdens deze crisis.

Training LEIQ voor TeamAnimation

Creëer korte spelletjes

Om je volgers geïnteresseerd te houden zagen we een aantal bedrijven leuke en korte spelletjes op social media creëren. Ook zorg je er op deze manier voor dat klanten verbonden blijven met jouw bedrijf. Dit kunnen bijvoorbeeld interactieve polls of quizzes zijn om op die manier de doelgroep te vermaken. Zo zou je als bedrijf een this or that template kunnen ontwikkelen, die volgers vervolgens kunnen delen op hun eigen social media kanalen. Dit heeft ook een positief effect op de zichtbaarheid bij potentiële klanten.

This or That Template TeamAnimation

Verzin nieuwe challenges

Challenges zijn niet nieuw, maar blijven mateloos populair. Van de mannequin challenge tot aan allerlei tik tok dansjes: mensen worden geprikkeld om mee te doen, zelf een video op te nemen en dit vervolgens te delen op social media. Dit kan een effectieve vorm van content zijn voor bedrijven, aangezien de klanten op een eenvoudige manier geactiveerd en vermaakt worden.

Dit waren mijn drie tips om interessante content te plaatsen voor volgers. Hoe gebruik jij social media tijdens de coronacrisis?

Meld je vandaag nog aan bij Blogs4Travel!