Met deze goede voornemens wordt jouw content nog waardevoller

1 januari 2021

1 januari. Het moment voor een frisse start en vooruitblikken. Maar om vooruit te kunnen, moeten we natuurlijk ook terugblikken. Op een wel erg bijzonder jaar. We starten persoonlijk het nieuwe jaar vaak met goede voornemens, maar dit is ook een goed idee om te doen als het gaat om content. Benieuwd hoe je goede voornemens vertaalt naar je content? Lees dan zeker even mee.

Terugkijken en reflecteren

Zowel persoonlijk als zakelijk is reflecteren erg belangrijk. Wat ging er goed het afgelopen jaar? En wat kan er volgend jaar beter? Blader door je agenda, notitieboek of andere vormen van aantekeningen. Wat zijn bijzondere verdiensten geweest? Waar ben je in tekort geschoten op het gebied van content? Dit zijn allemaal dingen waar aandacht aan besteed moet worden voor een goede start van het nieuwe jaar.

Foto van Scott Graham via Unsplash

Gebruik de juiste content

De titel is natuurlijk erg vaag. Wat is nu de juiste content? Dit is voor ieder bedrijf verschillend. Hiervoor is een juiste contentstrategie erg belangrijk. Wat wil je bereiken met je content? Je wil natuurlijk dat jouw doelgroep aangesproken wordt. Ze moeten geïnspireerd, geïnformeerd en geïnteresseerd worden van de inhoud die je plaatst. Verplaats jezelf in de doelgroep en vraag jezelf af: Is de content verrassend of grappig? Informeert het me? Of inspireert het me?

Foto van Skye Studios via Unsplash

Consistent blijven

Als er iets belangrijk is als het gaat om content is het wel: consistentie. Consistentie is in content de sleutel tot succes. Wanneer jij een foto, filmpje, blog of iedere andere vorm van content plaatst op een vast moment zorg je voor een bepaalde verbintenis met je klanten. Dit laat toewijding en betrouwbaarheid zien aan je volgers.

Foto van Enxyclo Digital Agency via Unsplash

Toon doorzettingsvermogen

Een veelgemaakte fout door veel bedrijven is dat ze denken dat contentmarketing een sprintje is. Ze willen zo snel mogelijk zo veel mogelijk nieuwe volgers waaruit conversie voortkomt. Echter vergt contentmarketing veel doorzettingsvermogen. Deze duursport gaat jou niet in drie maanden de resultaten opleveren die je verwacht, hier gaat wat tijd overheen. Heb dus geduld en zet door met je content. Alleen op deze manier gaat jouw content aanslaan.

Foto van Brett Jordan via Unsplash

Ga doelgericht te werk

Contentmarketing is een tijdrovende tak van sport. Hierom is het belangrijk om doelgericht aan de slag te gaan. Het is goed om ambitieuze plannen te hebben, maar kies er ook voor om kleinere haalbare doelstellingen op te stellen. Dit is een sterke motivator op de korte termijn in plaats van een doel zetten voor de lange termijn.

Foto van Danielle MacInnes via Unsplash

Welke goede voornemens neem jij mee in je content?

Meld je vandaag nog aan bij Blogs4Travel!