Millennials aantrekken met jouw content? 3 gouden tips!

6 maart 2020

Millenials: een generatie die vandaag de dag vaak ter sprake wordt gebracht. Niet gek, want dit is op dit moment de grootste demografische groep van de beroepsbevolking. Daarnaast investeert deze groep graag in gadgets, technologie en ervaringen. Reden genoeg voor bedrijven om millennials te willen verbinden aan hun merk. Maar hoe kun je millennials aantrekken met jouw content? Ik (Larissa) ben zelf een millennial en deed een mini-onderzoek naar mijn generatie. Aan de hand daarvan deel ik drie gouden tips om millennials aan te trekken door middel van content. Lees je mee?

Millennials aantrekken
Foto: van Priscilla Du Preez via Unsplash

Wees authentiek

Denk je aan millennials, dan denk je aan social media (en dan met name aan Instagram) en aan influencers. Of we het nu toegeven of niet, we laten ons nu eenmaal beïnvloeden door alles wat er gebeurt in de online wereld. Toch vinden we authenticiteit heel belangrijk. Wat dat inhoudt? Dat je een uniek en eerlijk verhaal vertelt. Daarbij kan het inschakelen van een influencer dus heel relevant zijn. Op deze manier onderscheid je je en onthouden we je. Wij millennials trappen niet in typische reclames, maar wanneer we een influencer voorbij zien komen in onze timeline met jouw product en een aantrekkelijke caption, zijn we overtuigd. Een persoonlijk voorbeeld? Dat is Gymshark. Ik kwam in aanraking met dit merk doordat een van mijn favoriete influencers deze kleding droeg en promootte. Toen ik een kijkje nam op hun pagina voelde ik me verbonden met het merk door hun verhaal. Nu zweer ik bij dit merk en durf ik te zeggen dat dit niet snel zal veranderen.

https://www.instagram.com/p/B9MgIKCAOnt/

Let op je tone of voice

Iedereen die werkzaam is in online marketing weet hoe enorm belangrijk de juiste tone of voice is. Dat is dan ook waar elke opdracht voor ons bij Blogs4Travel mee begint. Voordat we beginnen met het schrijven van teksten voor een opdrachtgever, bepalen we de tone of voice. Natuurlijk kun je je niet aan één tone of voice houden voor alle millennials, binnen deze generatie bestaan er namelijk ook verschillen. Toch geldt over het algemeen dat je deze doelgroep aanspreekt met informele en losse teksten. Gebruik een vlotte schrijfstijl en maak hier en daar gebruik van engelse woorden die inmiddels geïntrigeerd zijn in onze samenlening. Denk aan “trendy beachbar” of “leuke hotspot”. Maar probeer zeker niet te hip te zijn, daar prikken wij millennials namelijk zo doorheen. En dat zorgt er juist voor dat je ons in een rap tempo verliest als (potentiële) klant.

Mobielvriendelijke content

Offline of online een aankoop doen, millennials doen het beide. Toch begint onze zoektocht vaak online en we zijn dan ook altijd online. Of we nu moeten wachten op de bus of lunchpauze hebben: op deze momenten kijken we graag op onze mobiel. Wil je millennials aantrekken? Dan is een goed werkende mobiele website dus een must. Gebruik duidelijke koppen en korte teksten. En zorg ervoor dat je website snel genoeg laadt.

Millennials aantrekken - mobiel
Foto: Bruno Gomiere via Unsplash

Benieuwd hoe jij millennials kunt aantrekken met jouw content of heb je een andere tip voor ons om millennials aan te trekken? Wij denken graag met je mee! Stuur ons een berichtje via info@blogs4travel.nl met je vraag of tip en wij beantwoorden je graag!

Meld je vandaag nog aan bij Blogs4Travel!